Czy DLSS 3 wymaga karty graficznej GeForce RTX 4000?
Niestety, tak – do uruchomienia DLSS 3 w grach musisz mieć najnowszą kartę graficzną NVIDIA z serii GeForce RTX 4000. Ma to związek ze zmianami sposobu działania nowej wersji techniki. Korzysta ona nie tylko z nowych rozwiązań software’owych, ale także ze zmian hardware’owych, które NVIDIA wprowadziła wyłącznie z układach graficznych Lovelace.
Mimo że serie RTX 2000 i 3000 są również wyposażone w akcelerator OFA, to został on znacząco ulepszony w kartach Lovelace. W związku z czym na układach Turing i Ampere DLSS 3 nie tylko nie przyniosłoby korzyści, ale wręcz wywołałoby odwrotny efekt. Mianowicie: zwiększyłoby opóźnienia, nie dodałoby więcej klatek, a jakość obrazu pozostawiłaby wiele do życzenia.
Jednak i posiadacze starszych RTX-ów zyskują coś w grach z DLSS 3. DLSS 2.0 aktywuje się razem z NVIDIA Reflex, co wpłynie korzystnie na opóźnienia w grach. Dobre i to. NVIDIA nie wyklucza, że w przyszłości lepiej zoptymalizuje model AI i wprowadzi kolejne innowacje związane z przepływem optycznym, by użytkownicy kart RTX 2000 i 3000 mogli korzystać w większym stopniu z nowych możliwości DLSS 3.