Mimo że AMD FidelityFX Super Resolution jest bardziej otwartym standardem niż NVIDIA DLSS, to wciąż wymaga implementacji w grach przez deweloperów. W przypadku NVIDIA Image Scaling wystarczy, że masz kartę NVIDIA i możesz aktywować skalowanie w każdej grze z poziomu sterowników. AMD zazdrościło „zielonym” i postanowiło zaoferować podobne rozwiązanie. I tak powstało AMD RSR, czyli Radeon Super Resolution, która stanowi uzupełnienie techniki FSR.
Przeczytaj więcej o tym, czym jest i jak działa NVIDIA Image Scaling:
Jak działa AMD RSR?
AMD Radeon Super Resolution to właściwie prawie to samo co AMD FSR 1.0. Prawie, bo choć opiera się na tych samych algorytmach, to – w odróżnieniu od starszego rozwiązania – działa z poziomu sterowników Radeon. W związku z tym deweloperzy gier nie muszą implementować tej techniki skalowania w swoich tytułach lub silnikach, by gracze mogli z nich korzystać. Wystarczy, że użytkownik ma w swoim komputerze odpowiednią kartę graficzną Radeon.
Szkoda, że nie da się tego włączyć na integrach (Radeon 660M/680M/760M/780M), gdzie by było najbardziej przydatne 🙂
Ale z drugiej strony Steam na Linuxie ma gamescope z FSR, a na Windowsie nie wiem, bo nie używam, ale coś też chyba było