Jak wrażenia? W Deathloop tryb wysokiej jakości FSR 2.0 zapewnia bardziej wygładzony obraz niż niskiej jakości antyaliasing i TXAA. Co ze szczegółami?
FSR 2.0 vs DLSS 2.0 vs FSR 1.0. Porównanie jakości obrazu
Techniki skalowania w grach muszą siłą rzeczy wpływać na wygenerowany i wyświetlony na ekranie Twojego monitora obraz. Ich aktywacja zwykle wiąże się z takimi niedogodnościami, jak:
– rozmydlenie obrazu (mniejsza ostrość)
– utrata detali (niższa szczegółowość lub wręcz zanik elementów otoczenia z większej odległości)
– migotanie tekstur lub krawędzi
– postrzępione krawędzie
– przekłamania obrazu np. w kolorach (tzw. artefakty)
Wszystkie trzy dostępne w Deathloop techniki rekonstrukcji obrazu działają inaczej i każda zapewnia inne efekty. Nie da się ukryć, że zarówno na statycznych obrazkach, jak i podczas gry, najlepiej wypada NVIDIA DLSS. Zapewnia moim zdaniem najbardziej wygładzony (miękki) i szczegółowy obraz, choć FSR 2.0 nie zostaje daleko w tyle.