W teorii generowanie klatek (Fluid Motion) powinno zadziałać także na starszych GPU, ale nie przyniesie raczej żadnych korzyści. Na oficjalnej liście AMD zabrakło kart graficznych Intel ARC, ale i na nich powinno bez problemu zadziałać FSR 3 (FSR 2 działa bez przeszkód).
FSR 3 będzie bardziej dostępne pod tym kątem niż DLSS 3, które zarezerwowane jest niestety tylko dla posiadaczy kart graficznych GeForce RTX 4000. Wynika to po prostu z usprawnionego akceleratora przepływu optycznego (OFA), który, owszem, znajduje się w GeForce’ach RTX 2000 (Turing) i 3000 (Ampere), ale nie zagwarantowałby on takich osiągów jak najnowsza rodzina NVIDIA Lovelace. Efekty użycia DLSS 3 mogłyby być więc katastrofalne.
Jakie gry obsłużą FSR 3?
Pierwszymi grami, które obsługują FSR 3.0, stały się tegoroczne Forspoken oraz Immortals of Aveum. Doprawdy dziwna decyzja – w końcu mowa o niszowych grach, w które prawie nikt nie gra. FSR 3.0 trafiło do nich pod koniec września 2023 roku.
W drodze jest jednak 10 kolejnych tytułów. Nie są jednak nimi takie gry jak Starfield oraz Star Wars Jedi: Survivor. Lista obejmuje:
Pełna lista gier, które obsłużą FSR 3
- Immortals of Aveum
- Forspoken
- Avatar Frontiers of Pandora
- Cyberpunk 2077
- Warhammer 40000: Space Marine 2
- Frostpunk 2
- Alters
- Squad
- Starship Troopers: Extermination
- Black Myth: Wukong
- Crimson Desert
- Like a Dragon: Infinite Wealth
Teoretycznie na nową iterację FidelityFX Super Resolution powinny przejść gry, która wykorzystują już FSR 2.0, a przynajmniej ich część. Implementacja nowej wersji techniki będzie w ich przypadku ułatwiona, co powinno przyspieszyć adaptację tego rozwiązania.
Samo to, że będzie to open source i będą mogli z tego korzystać wszyscy już jest dla mnie wygraną. A nie nvidia ktora ogranicza dlss3 dla serii 4xxx
To prawda, otwarty standard to najmocniejsza strona FSR. 🙂 Myślę, że w ciągu dwóch miesięcy dowiemy się, na jakich kartach zadziała FSR 3.
AMD potwierdziło oficjalnie, że będzie działać na starszych kartach !
Dopisałem w tekście oficjalną listę obsługiwanych i zalecanych kart do FSR 3. 🙂
Udało mi się odpalić Frame generation na RX 5600 XT, której nie ma na liście i działa bardzo dobrze.
Fluid Motion Frames to nie jest FSR 3, tylko jedna z jego nowych funkcji i jest ona dostępna także z poziomu sterownika, niezależnie od FSR 3.
Chociaż dziwne, bo AMD zaledwie parę dni temu dodało obsługę Radeonów RX 6000. Nie ma oficjalnego potwierdzenia o RX 5000.