NVIDIA zapowiedziała nową technikę skalowania – DLDSR (Deep Learning Dynamic Super Resolution). Jest to ulepszony downscaling, który wcześniej znany był jako DSR. Co oznacza? W odróżnieniu od rozwiązań pokroju DLSS, Image Scaling, Intel XeSS i AMD FSR skalowanie odbywa się w dół. Celem DLDSR jest poprawa jakości grafiki w grach praktycznie bez uszczerbku na wydajności.
działa to na laptopie z rtx 3060?
Michale, DLDSR działa na wszystkich wymienionych w publikacji kartach, niezależnie od tego, czy mowa o desktopowych, czy mobilnych wersjach.
Wszystko ładnie pięknie Panie Bartoszu, ale brakuje najważniejszej informacji czyli czy również w grze musimy zmienić rozdzielczość 😉
Krzysztofie, trafna uwaga, dziękuję bardzo. 🙂 Dopisałem zdanie o potrzebie zmiany rozdzielczości w opcjach danej gry. 🙂
A RTX 2080 Super?
Też działa na tej karcie. Gdzieś ją wywiało z listy, ale już dodana. 🙂
Przetestowałem właśnie w Wiedźminie 3 no i niestety nie jest tak kolorowo, 2,25 wcale nie daje podobnej liczby fps, w miejscu gdzie mam przykładowo 125 spada na 80 FPS tak że nvidia chwali się kłamstwem
Pawle, czy uruchomiłeś DLDSR 2,25 w rozdzielczości 1080p? NVIDIA nie gwarantuje, że w każdej grze będą takie wyniki jak w Preyu – to był zapewne jeden z najkorzystniejszych przykładów. Różnice mogą wynikać nie tylko z gry, ale też rozdzielczości oraz posiadanej konfiguracji sprzętowej (szczególnie karty graficznej).
NVIDIA zdecydowanie przekolorowała trochę przykład. W więszkości gier, jest to zysk klatek w porównaniu do używania starej metody do której NVIDIA porównuje jakościowo – 4K DSR. W tym wypadku ilość klatek na sekunde jest gdzieś pomiędzy natywną rozdzielczością a 4K DSR. W twoim przypadku gra chodziła by w 4K DSR prawdopodobnie około 50-60 FPS, wyglądając prawie identycznie do 2.25 DLDSR. Nie lubie fałszywego marketingu ale mimo wszystko, jeżeli wiadomo o co w tej technologii chodzi, to jest całkiem niezła.
NVIDIA wręcz okłamała nas. W prayu jest blokada klatek do 144fps. I to pokazuje jak ładnie nam chcieli wcisnąć bajkę o zwiększonej wydajności ale…. Digital Foudry zrobiło fajne porównanie i po prostu DLDSR 2,25x wygląda tak jak zwykłe DSR 4x, w dodatku dzięki zastosowaniu deep learningowi większość artefaktów wizualnych jest zredukowana do minimum.
Używam DLDSR x1,78 w połączeniu z DLSS zrównoważonym i daje to wręcz niesamowite efekty gdyż gry są bardziej szczegółowe, obraz jest ostry w dodatku kilka klatek jest więcej. Ogólnie to polecam ale trzeba nvidii pomachać paluszkiem za tę manipulacje…
Czy włączenie tej opcji ma wpływ na technologię freesync?
Nie ma żadnego wpływu na na G-Sync i Free-Sync. Jednakże zauważyłem, ma wpływ ma częstotliwość odświeżania. U mnie przy włączonym DSR lub DLDSR częstotliwość spada do 60Hz, bez możliwości zwiększenia. Dopiero jak zrezygnuję z DSR lub DLDSR mogę wrócić do 75Hz, na monitorze.
Jeśli monitor 1080p 240hz obsługuje kabel DP 1.2 to użycie DLDSR x1.78 automatycznie zmniejszy odświeżanie do 144hz?
War Thunder monitor 1440p 135fps , przy dsr 1,78 spada do 85 fps , a przy dsr 2,25 spada do 75 fps i odrazu 85 stopni na gpu. Konkluzja wydajność spada proporcjonalnie do rozdzielczości , polecam sprawdzic temperatury przed właczeniem dsr i po.