Jak planować posty na Instagramie?

Twoje posty na Instagramie nie przynoszą pożądanych rezultatów? Obserwujących ubywa, a zasięgi spadają? Na rozwiązanie tego problemu przychodzi plan treści. Może mieć wpływ nie tylko na wzrost liczby odbiorców, ale i większe zaangażowanie na Twoim profilu. W poniższym artykule poznasz najlepsze techniki dotyczące planowania treści na Instagramie oraz część teoretyczną, w której dowiesz się, dlaczego zawsze opłaca się wszystko planować.

Czy planowanie postów na Instagramie jest możliwe?

Nie musisz wpatrywać się w zegarek, aby opublikować post na Instagramie w najlepszej godzinie. Teraz możesz bezproblemowo zarządzać swoim kontem i uzyskiwać najlepsze wyniki, po prostu planując posty na Instagrama.

Nie oznacza to wcale korzystania z płatnego narzędzia innej firmy. W styczniu 2018 roku Instagram ogłosił możliwość planowania postów za pomocą interfejsu Instagram Graph API. Od tamtego momentu nie musisz już ręcznie publikować postów w czasie rzeczywistym. Możesz po prostu włączyć funkcję planowania w trakcie edycji zdjęcia i mieć zawsze wszystko pod kontrolą. Warto jednak zapamiętać, że aby móc korzystać z tej funkcji, Twój Instagram musi mieć profil profesjonalny.

Instagram

Zastanów się, ile czasu zaoszczędzisz, jeśli będziesz mógł tworzyć i planować posty w dogodnym dla siebie czasie. Możliwość tworzenia i publikowania treści w partiach pozwoli Ci przede wszystkim radzić sobie lepiej z napięciem związanym z dotrzymaniem terminu i częstotliwości.

Instagram na smartfonie

Dlaczego planowanie postów jest ważne?

Istnieje kilka ważnych powodów, dla których powinieneś zacząć planować swoje posty na Instagramie. Pierwszy z nich to zwiększenie skuteczności. Wysyłając posty zbiorczo, możesz wykorzystać moment swojej największej produktywności, a ponieważ nie ścigasz się z terminem, będziesz bardziej wydajny ze swoimi treściami.

Zaplanowanie posta na Instagramie to również doskonałe podejście do pokonania tego blokady twórczej. Najlepiej, jeśli tworzysz i planujesz posty, gdy masz w głowie nowe pomysły. Wysokiej jakości posty zachęcają czytelników do zaprzestania przewijania i spojrzenia na to, co napisałeś, ale musisz pamiętać, że przyniosą Ci największe korzyści tylko wtedy, gdy będziesz je regularnie publikować, a nie tylko raz na dwa tygodnie. Wystarczy przynajmniej trzy lub cztery razy w tygodniu.

Instagram

Narzędzia do planowania mają także funkcje, które pozwalają ocenić skuteczność Twoich postów. Znajomość wyników i poziomu zaangażowania pomoże Ci zaplanować przyszłe posty na podstawie zebranych informacji. Oprócz tego dzięki planowaniu zawsze masz więcej czasu na przemyślenie swoich postów. Edycja to kluczowy element przy tworzeniu treści. Poprawia jakość i sprawia, że ​​widzisz błędy, które na początku nie były oczywiste.

Jakich błędów należy unikać, planując posty na Instagramie?

Łatwo jest dać się ponieść automatycznemu publikowaniu. Zanotuj te błędy i unikaj ich, aby uzyskać lepsze wyniki:

  • Brak podglądu zaplanowanego posta – upewnij się, że wróciłeś do edycji i sprawdź ewentualne błędy w treści.
  • Zaniedbywanie interakcji z odbiorcami – nie koncentruj się wyłącznie na automatyzacji. Zawsze monitoruj zaangażowanie swoich obserwatorów w Twoje posty i odpowiednio wchodź w interakcję.
  • Zbyt obszerne planowanie – nie wpadaj w pułapkę planowania z dużym wyprzedzeniem. Twoje treści nie pozostaną w kontakcie z aktualnymi trendami, jeśli zostały stworzone kilka miesięcy temu.

Jak planować posty na Instagramie?

Określ swój cel

Pierwszą rzeczą, którą warto zrobić, to stworzyć swoją listę celów, za którą wiernie będziesz w stanie podążyć. Zadaj sobie następujące pytania. Co chce osiągnąć? Czy ma to na celu zwiększenie liczby odbiorców, zwiększenie zaangażowania czy generowanie sprzedaży? Kiedy opracujesz swój plan, będziesz lepiej przygotowany do dostosowania treści do tych celów.

Po wybraniu celu warto go podzielić na różne etapy, które chciałbyś osiągnąć po drodze. Załóżmy na przykład, że do końca kwartału chcesz zwiększyć grono odbiorców o 15%. Jakie są kamienie milowe na drodze do osiągnięcia tego celu? Jakie tematy lub serie treści możesz tworzyć, aby zwiększyć zaangażowanie? Po wstępnym szkicu i burzy mózgów nadszedł czas, aby rozpocząć tworzenie kalendarza.

Instagram logo

Zaplanuj swój kalendarz treści

Każdy z nas chociaż raz w życiu używał nawigacji. W realnym świecie wyznacza drogę, pomaga osiągnąć cele w trakcie jazdy i ustala godzinę zakończenia podróży. Tak samo działa kalendarz treści, ale  w świecie mediów społecznościowych. Uwierzcie,  nie ma lepszego sposobu na dotarcie do wybranego celu niż sumienne planowanie. Dzięki wykonywaniu wszystkich zadań z precyzją nie tylko szybko osiągniesz swój cel, ale będziesz mógł z większą łatwością przeanalizować sposoby ulepszenia strategii treści w następnej kampanii.

Ponadto kalendarz może pomóc w organizacji pomysłów, zidentyfikować wszelkie luki w treści i pomóc w budowaniu spójności- to ma szczególnie kluczowe znaczenie dla Instagrama. Tworząc plan treści na miesiąc czy kwartał warto wyznaczyć dni tygodnia, w których chcesz publikować swoje treści oraz dni, w których poświęcisz czas na ich tworzenie. Warto pamiętać o odpowiednim wyznaczeniu tematu oraz opisu każdego postu. Spójne grafiki to podstawa dobrej komunikacji z odbiorcami, nie można o tym zapomnieć. Ustal paletę barw, w której będziesz się poruszać na swoim profilu, pamiętając jednocześnie, w jaką grupę odbiorców celujesz.

Instagram zmiana nazwy

Najlepiej skompilować swoje tematy, dni publikowania, opisy i hashtagi w prosty dokument Google, Word lub Excel. Dzięki temu zawsze będziesz mieć wszystko pod ręką i łatwiej będzie Ci kopiować i wklejać treści, gdy będziesz już gotowy do zaplanowania treści na Instagramie.

Kalendarz treści to sposób na sukces wielu firm

 

Jeśli masz już jakieś inicjatywy marketingowe, to idealny moment na włączenie ich do kampanii marketingowej. Nowa wersja olejku do brody? Warto się tym pochwalić. Najlepiej w tym celu utwórz serię treści. Stwórz kilka postów poruszających premierę produktu, dziel się wiedzą, angażuj inne osoby w komentowanie i dzielenie się swoimi przemyśleniami. Wydarzenia lub święta to kolejny świetny sposób na zaangażowanie konsumentów i przekształcenie j ich w klientów. Każde nadchodzące wydarzenie, możesz przerodzić w kampanię promującą.

Instagram ikona aplikacja

Treść i wygląd profilu mówią o Tobie

Treść i wygląd profilu różnią się w zależności czy chcesz wypromować swoją firmę, czy jesteś prywatnym użytkownikiem.

Wypromowanie działalności na Instagramie

W swoich treściach zwróć uwagę na:

  • Rzetelne fakty,
  • dzielenie się wiedzą,
  • organizowanie konkursów,
  • zaprezentowanie swojego produktu w estetyczny sposób,
  • wykorzystywanie tego, co jest teraz na czasie (np. kontrowersyjne treści, wydarzenia, z których można zrobić śmieszne memy),
  • badanie potrzeb konsumenckich użytkowników poprzez ankiety na instastories,
  • pokazanie zaplecza swojej pracy – profil zyskuje na autentyczności.

Wypromowanie prywatnego profilu na Instagramie

W swoich treściach zwróć uwagę na:

  • Angażujące innych użytkowników teksty w postach czy na Instastories,
  • estetyczne zdjęcia, wideo,
  • spójną kolorystykę,
  • znalezienie własnego stylu wypowiedzi i zdjęć,
  • używanie odpowiednich hasztagów,
  • gromadzenie instastories na swoim profilu.

Dodatkowo pamiętaj o utworzeniu interesującego BIO na Instagramie. Jest to krótki opis, w którym znajdują się najważniejsze informacje o nas samych lub o naszej działalności.

Nie wiesz, jak zdobyć więcej obserwujących? Poznaj nasz poradnik: Jak zdobyć więcej follow na Instagramie?, który pozwoli Ci przypomnieć sobie kilka prostych zasad efektywnego korzystania z Instagrama.

Instagram Reels

Bądź aktywny i zaprezentuj swoją kreatywność

W mediach społecznościowych, a zwłaszcza Instagramie – aktywność i interakcje z innymi użytkownikami to podstawa budowania zaufania do swojej osoby. Bez nich, nawet najlepsze hasztagi czy ciekawa treść postów nic nie zdziałają.

Jeśli to natomiast masz opanowane to drugą ważną kwestią jest uświadomienie sobie, że Instagram to coś więcej niż tylko aplikacja do udostępniania zdjęć. Istnieje wiele różnych sposobów tworzenia treści, które mogą podkreślić Twoją markę i zwiększyć zaangażowanie odbiorców. Grafiki i zdjęcia to świetny sposób na zaprezentowanie produktów. Idealnie sprawdzą się do dzielenia się przemyśleniami, ale również działają jako bardzo dobra baza to zadawania pytań na Instastories lub promowania ofert swojej działalności.

Zwróć większą uwagę na publikowanie filmów

Nie można również zapomnieć o strefie audiowizualnej. Filmy to doskonały sposób na pokazanie zapowiedzi nadchodzących wydarzeń lub tworzenie zwiastunów produktów. Możesz używać rolek na Instagramie lub krótkich filmów, aby prezentować produkty, pasję, dzielić się historiami i powiększać grono odbiorców.

IGTV lub Instagram TV to dłuższe filmy na kanale Instagram. Marki używają ich, aby głębiej opisać konkretny temat. Natomiast zakupy na Instagramie to funkcja, która pozwala konsumentom kupować Twoje produkty za pomocą zdjęć i filmów.

zmiany na instagramie

Dzięki temu klienci nie muszą już opuszczać Instagrama, aby przejść do Twojej witryny. Zamiast tego mogą szybko kupować za pośrednictwem aplikacji. Stories to zdjęcia lub filmy z ostatnich 24 godzin, na których możesz udostępniać posty ze swojego profilu lub publikować nowe treści. To popularny sposób na zdobycie większej liczby obserwujących i nawiązanie kontaktu z konsumentami. Treści generowane przez użytkowników lub treści tworzone przez wpływy, klientów lub innych użytkowników to świetny sposób na rozszerzenie zasięgu na różnych odbiorców i dalszą promocję swoich produktów.

Prowadząc swoją markę zadbaj o precyzyjne oznaczanie lokalizacji w swoich relacjach. Będą one bardziej widoczne dla osób, które szukają ciekawych miejsc za pomocą Instastories. Wystarczy, że nagrasz krótki filmik ukazujący wnętrze Twojego lokalu lub biura i oznaczysz lokalizację, w której się znajdujesz. W ten sposób osoby, które Cię jeszcze nie obserwują będą miały szansę znaleźć Cię poprzez ogólną relację pod oznaczoną lokalizacją np. Warszawy.

Twórz przekonujące opisy i zaufaj storytellingowi

Nie ma nic gorszego niż nachalne reklamy wyskakujące z każdej strony portali informacyjnych czy plotkarskich. Nie dość, że zniechęca to do dalszego czytania artykułu, to dodatkowo sprawia, że takie portale zyskują miano niewiarygodnych.

Dlatego tak ważne jest tworzenie interesującego i ekscytującego storytellingu. Zapewni Ci promocję, która w subtelny sposób opowie o Tobie samym lub o założeniach Twojej firmy. Stawiając na ciekawą opowieść – zyskujesz wiele. Przede wszystkim, Twoja historia może zostać przekazana dalej dzięki zaintrygowanym odbiorcom. Pamiętaj, że poczta pantoflowa to najlepszy sposób zdobywania obserwatorów w początkowych fazach tworzenia profilu. Dodatkowo zyskujesz na wiarygodności, kiedy opowiadasz, co się działo za kulisami, poza sztywnymi ramami sloganów.

Instagram zmiana nazwy

CTA to podstawa

Chociaż wspaniale jest mieć wysokiej jakości zdjęcia i wciągające filmy – opisy i Call to Action nadal mają znaczenie. Dlatego niezbędne jest poświęcenie czasu na stworzenie odpowiedniego CTA , aby klienci mogli śledzić Twoją stronę, angażować się w Twój post lub kupować Twój produkt.

Wybierz odpowiednie hashtagi

Hashtagi pozwolą Twoim treściom dotrzeć do użytkowników spoza kręgu obserwowanych przez Twój profil. Tworząc treści dla konkretnych hashtagów, zwróć uwagę, które posty są szczególnie skuteczne. W ten sposób możesz tworzyć przyszłe posty dla określonych hashtagów, które zwiększą widoczność Twoich treści.

Bez badania zasięgów się nie obędzie. Zapisuj swoje ulubione hasztagi, które według Ciebie pomagają w zwiększeniu widzialności Twojego profilu. Po pewnym czasie testowania zdobędziesz zestawienie idealne i jedyne co będziesz musiał zrobić, to nacisnąć CTRL + V.

Hasztag na Instagramie

Poznaj najlepszy czas na publikację

Z badań specjalistów wynika, że najlepsza pora na publikowanie postów to godziny wieczorne (19:00 – 21:00) oraz godziny lunchu (11:00-13:00). Jest to jednak uzależnione od wielu czynników.

 Przykładowo, jeżeli zależy Ci na odbiorcach zza granicy musisz pamiętać o strefie czasowej. Oprócz tego – jeżeli prowadzisz firmę to najlepszym sposobem na podbicie zasięgów będzie dodawanie postów tylko w dni robocze. Wtedy mamy pewność, że osoby pracujące będą aktywne na Instagramie i chętniej przeglądną Twoje posty w ciągu swojej zmiany niż w dni wolne od pracy.

Jednakże dopiero po dłuższym czasie korzystania z Instagrama będziesz w stanie zweryfikować, kiedy Twoi odbiorcy będą woleli Cię śledzić w aplikacji. Warto robić testy i publikować posty często i w równomiernych odstępach czasu.

Zmierz wyniki i dostosuj

Instagram Insights, zarówno w aplikacji, jak i za pośrednictwem Meta Business Suites, może pokazać, ile wyświetleń uzyskuje post i statystyki dotyczące zaangażowania w posty, aby pomóc Ci zobaczyć, które rodzaje treści działają najlepiej. Możesz zobaczyć polubienia, udostępnienia, komentarze i zapisane treści.

Instagram storytelling opowiadanie historii

Marki mogą również korzystać ze Statystyk, aby uzyskać dane o płatnej aktywności. Statystyki to świetny sposób na poznanie trendów, dzięki czemu możesz dostosować swoją strategię dotyczącą treści. Będziesz także mógł zobaczyć dane swoich obserwujących, aby zobaczyć, ile otrzymujesz, wiek obserwujących i informacje o tym, kiedy są najbardziej aktywni online. W ten sposób możesz dostosować czas publikacji, aby lepiej docierać do odbiorców.

Źródła: nealschaffer.com, searchenginejournal.com, blog.hootsuite.com

Spodobał Ci się ten temat? Koniecznie przeczytaj także: