Co zrobić, żeby być w „Dla Ciebie” na TikToku?

Strona TikTok „Dla Ciebie” to pierwsza rzecz, jaką widzimy po otwarciu aplikacji. Nic dziwnego, że każdy TikToker z aspiracjami na rozwinięcie kariery na tej platformie chce się tam dostać. Rzeczywiście daje to ogromną szansę na dotarcie do nowych osób, powiększenie swojej społeczności i zwiększenie zaangażowania. Sprawdźcie wszystko, co trzeba wiedzieć, by trafić do zakładki „Dla Ciebie” na TikToku.

Czym jest „Dla Ciebie” na Tik Toku?

Zanim przejdziemy do konkretów, przypomnijmy sobie, a niektórym może wyjaśnijmy jak zbudowana jest aplikacja. Jak już wspomniałam na wstępie, strona „Dla Ciebie” to sekcja, która otwiera się nam jako pierwsza po uruchomieniu aplikacji. Pojawiają się tam filmy od różnych użytkowników, których możesz nie obserwować, ale algorytm aplikacji wybiera ich dla Ciebie na podstawie Twoich dotychczasowych preferencji.

Drugą część stanowi sekcja „Obserwujesz” i tam znajdują się wszystkie filmy stworzone przez obserwowanych przez Ciebie użytkowników.

Jednak zanim zaobserwujesz kogoś spoza grona swoich znajomych, prawdopodobnie poznasz ich właśnie dzięki sekcji „Dla Ciebie”. To właśnie ona jest miejscem, w którym pokazywane treści często stają się viralami. To odpowiednik strony „Odkrywaj” na Instagramie.

Większość najpopularniejszych TikTokerów pojawiała się na tej stronie kilka razy, zanim stali się sławni. Zwiększona ekspozycja oznacza również, że szybciej zyskuje się obserwujących, a także łatwiej można być zauważonym przez marki, które chcą współpracować z influencerami.

Jak działa algorytm TikToka?

Zrozumienie algorytmu Tik Toka jest niezbędne, jeśli chcesz dostać się na stronę „dla Ciebie”. Chcesz stworzyć wirusowy film ? Musisz pamiętać o kilku istotnych rzeczach podczas tworzenia swoich filmów.

  1. Po pierwsze musisz pamiętać, że bardzo ważnym elementem wpływającym na widoczność postów w praktycznie wszystkich mediach społecznościowych są interakcje. Dokładnie tak samo działa to na TikToku. Im więcej polubień, komentarzy i udostępnień otrzyma Twój film, tym większe prawdopodobieństwo, że trafisz na stronę „dla Ciebie”. Poza tym im więcej treści tworzysz, tym większe są Twoje szanse na dostanie się na stronę „Dla Ciebie”.
  2. Zwracaj uwagę na wszelkie zamieszczane przez Ciebie informacje o filmie. Hashtagi, użyty dźwięk i napisy przyczyniają się do zwiększenia prawdopodobieństwa wejścia na stronę „Dla Ciebie”. Koniecznie pamiętaj o tych elementach.
  3. Ostatnim, niemniej ważnym elementem, są ustawienia, czyli Twoja lokalizacja, ustawienia kraju, preferencje językowe i urządzenie z którego korzystasz także zwiększają szansę dostania się na stronę „Dla Ciebie”.

Co należy zrobić, aby dostać się na stronę „Dla Ciebie” TikTok?

Powyższe to bardzo ogólne wskazówki, które działają na algorytm TikToka. Sprawdź elementy, o których musisz pamiętać, żeby osiągnąć swój cel i znaleźć się w „Dla Ciebie” na TikToku.

Twórz treści wysokiej jakości

To prawdopodobnie najistotniejsza kwestia, na którą TikTok zwraca uwagę, wybierając treści do zakładki „Dla Ciebie”. Nie obawiaj się, że nie masz dostępu do profesjonalnego sprzętu i, że to wykluczy Cię z wyścigu o dostanie się do tej zakładki. Filmy kręcone smartfonem są już naprawdę dobrej jakości i ta w zupełności wystarcza, żeby algorytm TikToka uznał ją za atrakcyjną. 

Chodzi tylko o to, żeby nie tworzyć materiałów o niskiej rozdzielczości, słabo nakręconych, rozmazanych bez niczego, co mogłoby zainteresować widza. TikTok po prostu dba, żeby treści udostępniane jego użytkownikom były atrakcyjne pod każdym względem, także oczywiście tym wizualnym.

tiktok


Używaj muzyki zyskującej popularność

Jak zapewne wiesz, podczas edycji wideo masz możliwość dodania efektów i muzyki w tle. Te komponenty są kluczem do stworzenia wciągającego filmu. Szczególnie pozytywnie wpływa muzyka, która jest już popularna na TikToku. Poza tym wszystko wskazuje na to, że muzyka optymistyczna ma najlepsze wyniki oglądalności.

Używaj popularnych hashtagów

Hashtagi są przydatne na każdej platformie mediów społecznościowych, na TikToku także warto o nich pamiętać. To one pomogą Twoim filmom być widocznymi dla innych użytkowników, którzy szukają akurat podobnych treści.  

Jeśli bierzesz udział w jakimś wyzwaniu koniecznie oznacz go właściwym hasztagiem, wtedy jest szansa, że trafisz na stronę „Dla Ciebie” u osób, które polubiły już inne filmiki z danym wyzwaniem.

Popularne hasztagi możesz sprawdzać, wchodząc w zakładkę „Odkryj” na TikToku. To może być wskazówka dla Ciebie jakie treści są teraz popularne i kiedy wykonasz filmik z danym hasztagiem jest duża szansa, że Twoje nagranie pojawi się także w tym miejscu.

hasztagi na TikToku

Eksperymentuj z długością wideo

Popularną teorią wśród niektórych twórców TikTok, którzy odnieśli sukces, jest to, że krótsze filmy mają większe szanse na pojawienie się na stronie „Dla Ciebie”. Czemu? Krótsze filmy mają zwykle wyższy wskaźnik ukończenia, a wiele osób uważa, że ​​algorytm TikTok faworyzuje filmy, które użytkownicy oglądali przez cały czas lub wielokrotnie.

Obecnie na TikToku nagrasz film trwający nawet trzy minuty, więc warto poeksperymentować z długością nagrania. Obserwuj jak wpływa ona na Twoje wyświetlenia, polubienia i komentarze.

Obserwuj trendy i bierz udział w wyzwaniach

Strona „Dla Ciebie” jest wypełniona filmami, na których twórcy wypróbowują najnowsze trendy. Oczywiście nie oznacza to, że Twój autorski pomysł nie ma szans, żeby się tam dostać. Z pewnością ma. jeśli spełnisz inne wymagania o których tu piszemy, ale będzie to po prostu dużo trudniejsze, szczególnie na początku. Poza tym wydaje się, że TikTok faworyzuje filmy, które pasują do trendów i wyzwań.

Poza tym wyzwania, które zyskują popularność, mogą być idealne do zachęcania widzów do oglądania do końca filmu, a o tym, że ma to także znaczenie, pisaliśmy w poprzednim punkcie. Najlepiej jeśli ułożysz wyzwanie w taki sposób, aby dana osoba mogła sprostać mu dopiero w ostatnich sekundach filmu.

Dobrze sprawdzają się także wyzwania dotyczące tańca, bo zmuszają widzów do oglądania go wiele razy, by przyswoić układ taneczny.

Trendy szybko pojawiają się i znikają w TikTok, ale dzięki swojej wirusowej naturze stanowią jedne z najpopularniejszych treści.

Współpracuj z innymi twórcami TikTok

Współpraca z innymi twórcami TikToka to świetny sposób, aby wzajemnie móc promować swoje konta i dotrzeć do nowych odbiorców. Dodatkowym bonusem może być to, że jeśli twórca, z którym współpracujesz, często pojawia się na stronie „Dla Ciebie”, Ty prawdopodobnie skorzystasz z jego zasięgu wirusowego.

@lorengray

#duet with @zoifishh i’m late om so sorry ur turn bae @yodelinghaley

♬ baby slowed - 𝐚𝐢𝐫𝐞𝐞𝐧

Publikuj regularnie

Systematyczne publikowanie treści jest bardzo istotne w przypadku wszystkich social mediów. Nie inaczej jest z TikTokiem i wszystko wskazuje na to, że ten element jest także brany pod uwagę przez algorytm, który dobiera treści do zakładki „Dla Ciebie”. Publikując regularnie, masz dużą szansę, że Tik Tok zacznie nadawać twoim treściom lepszą widoczność.

Bez regularnej publikacji wideo (jeśli to możliwe dodawaj filmiki przynajmniej raz dziennie) algorytm nie zaufa ci i nie pokaże twoich filmów wystarczającej liczbie użytkowników.

Pamiętaj, aby się zaangażować

Media społecznościowe jak sama nazwa wskazuje mają być społecznościowe, a więc wymagają interakcji między użytkownikami. Nie możesz oczekiwać sukcesu na TikToku, YouTubie, Instagramie, Facebooku lub jakiejkolwiek innej platformie społecznościowej tylko udostępniając swoje treści. Nawet najbardziej popularni influencerzy jak Charli D’Amelio, czy Loren Gray wchodzą w interakcję ze swoimi obserwatorami i innymi osobami, które poświęcają czas na oglądanie ich filmów.

Tik Tok

Teoria nie zawsze równa się praktyce

Na sam koniec trochę mało optymistyczna informacja, mianowicie żadna z tych wskazówek nie jest stuprocentowym gwarantem pojawienia się w „Dla Ciebie”. TikTok jest dość powściągliwy w kwestii udostępniania szczegółów swojego algorytmu. Zatem wszystkie powyższe wskazówki wynikają po prostu z obserwacji dokonywanych przez użytkowników oraz z doświadczenia wyciągniętego z innych mediów społecznościowych.

Jednak jak to z teoriami bywa, niektóre wydają się mieć mniejszy, niektóre większy sens. Istnieje np. niepotwierdzona teoria, że pomocne może okazać się stosowanie hasztagów #foryou, #dlaciebie lub #fyp. Niektórzy stosują także irytującą metodę tworzenia niekończących się filmów w pętli. Chodzi o to, że takie nagrania nakłaniają cię do oglądania ich więcej niż raz, co daje wskaźnik ukończenia przekraczający 100%. Chociaż teoria brzmi wiarygodnie, można wyobrazić sobie, ze takie działanie może być skuteczne tylko raz. Kiedy będziesz stosować to regularnie prawdopodobnie osiągniesz odwrotny skutek i zirytowani taką praktyką ludzie przestaną Cię w końcu obserwować.

Najbardziej sensowną drogą wydaje się więc po prostu tworzenie filmów, które mają szansę spodobać się dużej liczbie odbiorców i będą atrakcyjne dla osób, które chcesz obserwować.