Od teraz każdy ma możliwość oznaczania produktów w postach na Instagramie

Instagram wydał oficjalne oświadczenie, w którym ogłosił, że od tej pory umożliwi tagowanie produktów w postach wszystkim użytkownikom z kontami publicznymi. Dotychczas bowiem funkcja ta była zarezerwowana dla firm, użytkowników biznesowych i twórców, którzy dzielili się swoimi ulubionymi produktami na platformie spod szyldu Meta, a przez to inspirowali swoje społeczności. Sprawdźmy, jak wygląda to w praktyce.

Kto może oznaczać produkty w postach na Instagramie?

Kilka dni temu, na oficjalnym blogu Instagrama, pojawiła się informacja, że serwis zamierza rozszerzyć funkcjonalność tagowania produktów w postach publikowanych na platformie. Oznacza to, że od tej pory, funkcjonalność zarezerwowana dotychczas dla użytkowników biznesowych i firmowych marek, została udostępniona wszystkim profilom publicznym.  

Przedstawiciele Meta twierdzą, że opcja oznaczania produktów dla osób prywatnych na ich własnych kontach ma być szansą do inspirowania najbliższych, a także polecania im nowych rzeczy i usług. 

fot. Instagram

Nie da się też oprzeć wrażeniu, że funkcja tagowania na kontach prywatnych użytkowników to kolejny krok ku całkowitemu przekształceniu Instagrama w wielopłaszczyznową platformę e-commerce. 

Z kolei w praktyce działa to tak, że po otagowaniu produktu w poście, inni użytkownicy będą mieli możliwość kliknąć w znacznik, a następnie wyświetlić szczegółowe informacje o produkcie, co – jak można się łatwo domyślić – daje prostą drogę do jego zakupu. 

W tym samym komunikacie twórcy Instagrama zapowiedzieli, że pracują także nad sposobami oznaczania produktów przez użytkowników w niemniej popularnych Stories.

Jak dodać tagi do produktów na Instagramie?

Póki co opcja dodawania tagów przez użytkowników prywatnych została udostępniona dla wszystkich kont o charakterze publicznym w Stanach Zjednoczonych. Zapowiedziano jednak, że z czasem zostanie rozszerzona na kolejne regiony. 

A jak działa? Wystarczy kilka prostych kroków:

  1. Zacznij wprowadzać post na Instagramie.
  2. Wybierz opcję: „Oznacz osoby”.
  3. Wyszukaj i oznacz markę z kategorii: ludzie lub produkty.
  4. Dotknij zdjęcia, aby rozpocząć tagowanie usług/produktów. 
  5. Kliknij „udostępnij”, aby opublikować post. 

Przeczytaj też:

💡Instagram dba o bezpieczeństwo dzieci. Platforma wprowadza nowe narzędzia kontroli rodzicielskiej

💡Jak zarabiać na Instagramie? 5 najlepszych sposobów

💡Subskrypcje na Instagramie – nowy sposób na zarabianie

Źródło: about.instagram.com, cnet.com