Jak zdobyć więcej follow na Instagramie? 5 wskazówek, które zwiększą Twoje zasięgi

Obserwujesz ciągły spadek followersów na Instagramie? Serduszka, interakcje i komentarze zamiast przybywać, ubywają pod Twoimi postami? Jeśli tak, czas to zmienić! Oto wskazówki, które spowodują, że Twój profil będzie bardziej widoczny i zyska na popularności.

Podstawowe zasady publikowania postów

Na początku przedstawię Ci podstawowe funkcje i parametry, które warto znać podczas publikowania postów na Instagramie. Pomogą one w znalezieniu idealnej strategii rozwoju dla Twojego profilu. Dzięki nim zbudujesz lepszą pozycję na rynku w swojej firmie i stanie się ona bardziej widoczna dla potencjalnych klientów. Dodatkowo osiągniesz większe zasięgi i dzięki nim rozpoczniesz współpracę z popularnymi markami lub będziesz częścią kreatywnych projektów.

Instagram

Częsta aktywność na Instagramie to podstawa

Na mediach społecznościowych, a zwłaszcza Instagramie – aktywność i interakcje z innymi użytkownikami to podstawa budowania zaufania do swojej osoby. Bez nich, nawet najlepsze hasztagi czy ciekawa treść postów nic nie zdziałają.

Szukaj ludzi podobnych do Ciebie, komentuj posty, inicjuj rozmowy w wiadomościach prywatnych. Dzięki takim inicjatywom możesz nie tylko zdobyć cenne, interesujące znajomości, ale również wziąć udział w współpracach, a przez to tworzyć fascynujące projekty.

Pięć kluczowych działań, które warto zapamiętać:

  • obserwuj profile, które Cię interesują
  • oznaczaj ludzi na Instastories, komentuj ich posty, nawiązuj rozmowy
  • bierz udział w konkursach, rozdaniach, losowaniach
  • odpowiadaj na pytania zadane w treściach postów innych użytkowników
  • angażuj się, ale zachowaj w tym wiarygodność i szczerość.

Geolokalizacja to ważna rzecz

Dzięki dobremu ustawieniu geolokalizacji Twoje zdjęcia będą bardziej widoczne, a Twój profil zdobędzie lepsze zasięgi.

Prowadząc swoją markę zadbaj o precyzyjne oznaczanie lokalizacji w swoich relacjach. Będą one bardziej widoczne dla osób, które szukają ciekawych miejsc za pomocą Instastories. Wystarczy, że nagrasz krótki filmik ukazujący wnętrze Twojego lokalu lub biura i oznaczysz lokalizację, w której się znajdujesz. W ten sposób osoby, które Cię jeszcze nie obserwują będą miały szansę znaleźć Cię poprzez ogólną relację pod oznaczoną lokalizacją np. Warszawy.

Jeżeli zależy Ci na obserwatorach zza granicy warto postawić na oznaczanie różnych lokalizacji z całego świata.
Załóżmy, że publikujesz swoje nowe zdjęcie na Instagramie. Pierwszy raz próbujesz użyć innej lokalizacji niż zawsze. Nagle z Warszawy przetransportowałeś się do Los Angeles.

Co się wtedy dzieje? Dostajesz mnóstwo serduszek i komentarzy od osób zza granicy.

Dlaczego? Ponieważ są większe szanse dostać serduszko od osób z Los Angeles w porównaniu do osób z Warszawy. W mieście aniołów mieszka po prostu więcej ludzi.

Stosując tę opcję trzeba pamiętać o strefie czasowej. Jeżeli nie zastosujesz się do tej zasady Twoi potencjalni obserwatorzy – kiedy Ty publikujesz nowe zdjęcie – mogą jeszcze spać. Oprócz tego musisz zachować spójność językową w hasztagach – używaj głównie języka angielskiego, który pozwoli dotrzeć Ci do większości użytkowników Instagrama.

Ile hasztagów wstawić?

Jeżeli prowadzisz firmę i pragniesz zdobyć nowych obserwatorów – czyli potencjalnych klientów – warto postawić na oznaczanie adekwatnych hasztagów w poście.

Wyobraź sobie osobę, która w niedzielne popołudnie ma ochotę wybrać się na lody. Znudziły jej się popularne sieciówki proponujące zawsze te same smaki. Nie musi to wcale oznaczać, że zrezygnuje ze swojego pomysłu. Najpewniej wejdzie na Instagrama i po wpisaniu hasztagów: #lodykrakow, #icecreamcracow znajdzie miejsce idealne dla siebie.

Tym miejscem będzie Twoja lodziarnia – mała, ale stale rozwijająca się firma rodzinna. Przez podanie wielu hasztagów zadbałeś o to, że ta osoba nie skończy dnia bez śmietankowego loda z prawdziwego mleka od lokalnej mleczarni. Dodatkowo, jeśli Twój produkt się jej spodoba, to oznaczy Cię w swojej relacji na Instagramie. Dzięki temu kolejne pięć osób z jej obserwujących będzie chciało spróbować polecanych przez nią lodów.

Instagram wprowadzanie hasztagów

Zgrabne ukrywanie hasztagów na Instastories

Hasztagi w postach na Instagramie są ważne, jednak najważniejsze są te użyte na Instastories. Niestety często wyglądają one nieestetycznie, burzą zamysł naszej relacji albo zasłaniają ważne elementy.

Na ratunek przychodzi prosta wskazówka, dzięki której będziesz w stanie ukryć tyle hasztagów, ile tylko chcesz. Wybierz zdjęcie lub film, który chcesz dodać na relacje. Napisz kilka hasztagów i zgrabnym ruchem palca zmniejsz je do mikroskopijnych rozmiarów.

Voila, gotowe! Hasztagi są niewidoczne, a zwiększają zasięgi Twojego profilu.

Systematyczne testowanie różnych kombinacji hasztagów

Tak, bez badania zasięgów się nie obędzie. Zapisuj swoje ulubione hasztagi, które według Ciebie pomagają w zwiększeniu widzialności Twojego profilu. Po pewnym czasie testowania zdobędziesz zestawienie idealne i jedyne co będziesz musiał zrobić, to nacisnąć CTRL + V.

Oto zestawienie najbardziej popularnych hasztagów na Instagramie, które warto zapisać:

#love #instagood #photooftheday #fashion #beautiful #happy #like4like #cute #tbt

#followme #picoftheday #follow #me #art #selfie #instadaily

Aplikacje, które pomogą Ci w szybkim wyszukiwaniu najbardziej aktualnych i popularnych hasztagów na Instagramie:

Aplikacje Top Tags for Likes: Best Popular Hashtags  pobierzesz ze sklepu Google Play, a aplikacje Hashtag – Tags for Likes  na App Store

ikonki instagram

Regularność podstawą budowania zaufania

Następna zasada to regularność, dzięki której Twój profil zyska nowych obserwujących i nie straci zasięgów. Jest o tyle ważna, że bez niej nasz profil może wydawać się dla innych użytkowników nieciekawy i nieaktualny. Warto publikować zdjęcia czy relacje na Instastories przynajmniej trzy razy w tygodniu. Najlepiej byłoby utrzymać regularność również w porach dnia. Im bardziej regularni jesteśmy – tym bardziej nasz profil wydaje się żywy i zachęca przez to do obserwowania.

Treść i wygląd profilu mówią o Tobie

Treść i wygląd profilu różnią się w zależności czy chcesz wypromować swoją firmę, czy jesteś prywatnym użytkownikiem.

Wypromowanie działalności na Instagramie

W swoich treściach zwróć uwagę na:

  • rzetelne fakty
  • dzielenie się wiedzą
  • organizowanie konkursów
  • zaprezentowanie swojego produktu w estetyczny sposób
  • wykorzystywanie tego co jest teraz na czasie (np. kontrowersyjne treści, wydarzenia, z których można zrobić śmieszne memy)
  • badanie potrzeb konsumenckich użytkowników poprzez ankiety na instastories
  • Pokazanie zaplecza swojej pracy – profil zyskuje na autentyczności.

Wypromowanie prywatnego profilu na Instagramie

W swoich treściach zwróć uwagę na:

  • angażujące innych użytkowników teksty w postach czy na Instastories
  • estetyczne zdjęcia, wideo
  • spójna kolorystyka
  • znalezienie własnego stylu wypowiedzi i zdjęć
  • używanie odpowiednich hasztagów
  • gromadzenie instastories na swoim profilu.

Dodatkowo pamiętaj o utworzeniu interesującego BIO na Instagramie. Jest to krótki opis, w których znajdują się najważniejsze informacje o nas samych lub o naszej działalności.

Instagram mężczyźni przeglądający aplikacje

5 wskazówek na przechytrzenie algorytmów Instagrama

Po tak długim omówieniu podstaw korzystania z Instagrama nadszedł czas na zestawienie najlepszych wskazówek, które pomogą w przechytrzeniu Instagrama i zwiększeniu zasięgów.

Karuzela – posty, które zakręcą innych użytkowników na dłużej

Karuzela sprawdza się genialnie, jeżeli chcemy przekazać więcej treści na naszym profilu w sposób graficzny – używając do tego serii obrazków.

Możemy ją przygotować w najprostszych aplikacjach mobilnych do obróbki zdjęć. Przykładowo Canva posiada specjalny szablon pod tego typu grafiki.

Poprzez zastosowanie karuzeli możemy w sprawny sposób utworzyć narracje, która zatrzyma potencjalnych obserwatorów na dłużej. Dlaczego dla ludzkiego oka spójne, intrygujące obrazy są o wiele bardziej korzystne niż te zwyczajnie ładne, ale bez polotu?

Wyobraź sobie, że firma wystawia nowy produkt na sprzedaż. Nie jest na pierwszy rzut oka atrakcyjny, ale posiada znakomitą specyfikację. Specjaliści od social mediów od razu wyjdą z pomysłem na stworzenie ciekawej opowieści wizualnej.

Dlaczego? Bo wiedzą, że chwytliwe slogany, intrygujące grafiki i zachowana kolorystyka firmy to jedyna opcja na wypromowanie produktu, który jest potencjalnie nieciekawy zewnętrznie.

Musisz zatem pamiętać, że obserwator najpierw ogląda obrazy, a dopiero później zagłębia się w warstwę tekstową. Dlatego tak ważne jest tworzenie spójnej wizualnej narracji, aby zatrzymać oglądającego i tym samym utrzymać jego uwagę.

Aplikacje Canva pobierzesz ze sklepu Google Play i App Store

Instagram karuzela posty
źródło: socialbakers.com

Zadawanie pytań, serduszka i przypinanie komentarzy

Podstawowym zabiegiem na Instagramie jest interakcja z innymi użytkownikami, ale czy angażujemy się w odpowiedni sposób? Najczęściej zadajemy pytania, na które możemy odpowiedzieć tak lub nie. W ten sposób jednak nie zdobędziemy nowych obserwujących.

Otwarte pytania są kluczem do pozyskania nowych obserwatorów

Zamiast zapytać: Lubicie lody czy pączki?

Zadaj to pytanie w ten sposób: Jakie są najlepsze lodziarnie i pączkarnie w Krakowie?
Użytkownicy Instagrama chętniej odpowiedzą na szerzej zadane pytanie, ponieważ wywrzesz na nich pewnego rodzaju odpowiedzialność społeczną.

Dodatkowymi wskazówkami, o których warto wspomnieć jest przypinanie komentarzy i oddawanie serduszek. Najlepiej zrobić to kilka dni po napisaniu przez nas posta. W notyfikacjach osób, które zostawiły komentarz ukaże się Twój profil i przypomni o Twoim koncie w aplikacji.

słowa kluczowe na Instagramie

Storytelling czyli wiarygodna narracja

Nie ma nic gorszego niż nachalne reklamy wyskakujące z każdej strony portali informacyjnych czy plotkarskich. Nie dość, że zniechęca to do dalszego czytania artykułu, to dodatkowo sprawia, że takie portale zyskują miano niewiarygodnych.

Dlatego tak ważne jest tworzenie interesującego i ekscytującego storytellingu. Zapewni Ci promocję, która w subtelny sposób opowie o Tobie samym lub o założeniach Twojej firmy.

Nie rób opisów w stylu: tradycyjna firma z pączkami zachęca do kupna swoich wyrobów cukierniczych. Działamy na rynku od lat, dbając o jakość naszych usług. Każdy klient wychodzi zadowolony, wyjdziesz i Ty!

Lepiej opisać to w ten sposób: 30 lat temu do cukierni mojego dziadka, przyszedł nieznajomy mężczyzna. Jak się okazało był to turysta z Japonii, który przyleciał zwiedzić Polskę. Zafascynowany lokalem wszedł i poprosił o kilka pączków. Mój dziadek szybko nawiązał z nim rozmowę po angielsku. Japończyk okazał się znawcą w Sātā andāgī – azjatyckich pączkach. Po interesującej rozmowie, turysta wychodząc z cukierni zostawił mojemu dziadkowi przepis na Sātā andāgī. Od tamtej pory, już w latach 90 tych klienci mogli cieszyć się zagranicznymi pączkami.

Stawiając na ciekawą opowieść zyskujesz wiele. Przede wszystkim, Twoja historia może zostać przekazana dalej dzięki zaintrygowanym odbiorcom. Pamiętaj, że poczta pantoflowa to najlepszy sposób zdobywania obserwatorów w początkowych fazach tworzenia profilu. Dodatkowo zyskujesz na wiarygodności opowiadając to, co się działo za kulisami, poza sztywnymi ramami sloganów.

Godziny i dni tygodnia publikowania postów na Instagramie

Z badań specjalistów wynika, że najlepsza pora na publikowanie postów to godziny wieczorne (19:00 – 21:00) oraz godziny lunchu (11:00-13:00). Jest to jednak uzależnione od wielu czynników.

 Przykładowo, jeżeli zależy Ci na odbiorcach zza granicy musisz pamiętać o strefie czasowej. Oprócz tego – jeżeli prowadzisz firmę to najlepszym sposobem na podbicie zasięgów będzie dodawanie postów tylko w dni robocze. Wtedy mamy pewność, że osoby pracujące będą aktywne na Instagramie i chętniej przeglądną Twoje posty w ciągu swojej zmiany niż w dni wolne od pracy.

Jednakże dopiero po dłuższym czasie korzystania z Instagrama będziesz w stanie zweryfikować, kiedy Twoi odbiorcy będą woleli Cię śledzić w aplikacji. Warto robić testy i publikować posty często i w równomiernych odstępach czasu.

Instagram storytelling opowiadanie historii
źródło: seopressor.com

Napisy dialogowe pomogą w zdobywaniu obserwatorów

Z pozoru błahe ułatwienie, które nie ma opcji zwiększyć Twoich zasięgów na Instagramie. Zmienia jednak całkiem dużo.

Wyobraźmy sobie obserwatorkę, która po długim dniu w pracy wraca do domu komunikacją miejską. Okazało się, że zapomniała ze sobą słuchawek i ze względu na inne osoby w tramwaju nie chce słuchać muzyki z głośnika. 
Dzięki dodanym przez Ciebie napisom dialogowym nie musi chować telefonu do kieszeni. Może obejrzeć film bez tracenia treści wypowiadanych przez Ciebie słów.

Jak się okazuje, czasem najprostsze rozwiązania są najbardziej skuteczne.

Instagram napisy dialogowe
źródło: www.cnet.com

Zaglądnij również na naszego x-komowego Instagrama. Poniżej jeden z najpopularniejszych postów.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez x-kom.pl (@xkompl)