Challenge – co to jest?
Sama koncepcja internetowych challenge-y nie jest niczym nowym i nie została odkryta dopiero na potrzeby TikToka. Już sześć lat temu wielką popularność na Facebooku robił tzw. Ice Bucket Challenge. W tym przypadku cała akcja służyła szczytnemu celowi, czyli zwróceniu uwagi społeczeństwa na chorobę stwardnienia zanikowego bocznego i zachęcanie do przekazywania darowizn na badania. Jednak w większości challenge są tworzone jedynie dla zabawy. Mieliśmy zatem Gessler Challenge, który roztańczył Instagram, 10 years challenge, dzięki któremu mogliśmy zobaczyć, że niestety wbrew naszemu przekonaniu my również się zmieniliśmy w ciągu ostatniej dekady. Popularny niedawno był także Dolly Parton Challenge, czyli tworzenie zestawienia czterech zdjęć przedstawiających daną osobę na różnych portalach – jego popularności nie rozumiem do tej pory.
Wraz ze wzrostem popularności takich zadań należało się spodziewać, że firmy będą chciały je wykorzystać w celach promocyjnych. Wymyślają więc różne challange do powtarzania, lokując swój produkt w samym filmie lub po prostu nazywając hashtag z danym challangem w sposób, który może przysporzyć im reklamę.