Od teraz na TikToku będzie można nagrywać nawet trzyminutowe filmiki

TikTok cieszy się nieustannie rosnącym zainteresowaniem. Jest to obecnie jedna z najbardziej popularnych aplikacji społecznościowych na świecie. Platforma nieustannie wprowadza różnego rodzaju innowacje i właśnie przyszedł czas na kolejną, wydaje się, że bardzo wyczekiwaną przez twórców, opcję. Chodzi o możliwość nagrywania dłuższych, bo nawet trzyminutowych filmików.

Dłuższe filmiki na TikToku

Do tej pory TikTok kojarzył się z bardzo krótkimi treściami wideo. Filmy zamieszczane w tej popularnej aplikacji społecznościowej początkowo nie przekraczały 15 sekund, później ten czas został wydłużony do maksymalnie 60 sekund. Rzeczywiście nie w każdym przypadku taka długość była wystarczająca, przez co twórcy czasami byli zmuszeni dzielić swoje nagrania na kilka części, by móc przedstawić całość historii.

TikTok nie pozostał obojętny na potrzeby swoich twórców i wprowadza możliwość nagrywania dłuższych filmów. Od tej pory nagrania będą mogły trwać nawet 3 minuty.

W ciągu jednej minuty na TikToku może wydarzyć się wiele - od musicali i szant śpiewanych przez tłumy, po przepisy na makaron z fetą, pokaz jazdy na rolkach i wiele innych. Teraz wprowadzamy możliwość tworzenia dłuższych filmów przez naszą globalną społeczność - torując drogę dla jeszcze bogatszych opowieści i rozrywki na TikToku
Drew Kirchhoff
Product Manager, TikTok
tiktok logo

Kiedy doczekamy się dłuższych filmików?

TikTok zapewnia, że chce jak najszybciej udostępnić swoim twórcom możliwość nagrywania dłuższych filmików. Opcja powinna pojawić się w ciągu najbliższych tygodni. Gdy tylko będzie dostępna, twórcy otrzymają powiadomienie, że dłuższe filmy są teraz częścią ich kreatywnego zestawu narzędzi na TikToku.

„Biorąc pod uwagę wszystkie sposoby, w jakie nasza społeczność do tej pory wyrażała swoją twórczą ekspresję w czasie krótszym niż 60 sekund, nie możemy doczekać się, aby zobaczyć, jak ludzie nadal będą się bawić i inspirować, mając do dyspozycji kilka sekund więcej – i świat kreatywnych możliwości” – dodaje Drew Kirchhoff.

tiktok-zdjecie

Czy to reakcja na rosnącą konkurencję?

TikTok ze swoimi 500 milionami użytkowników sprawia, że konkurencja co rusz wprowadza nowe funkcje, które mają uszczknąć choć kawałek z tego ogromnego, roztańczonego i rozśpiewanego tortu. Instagram ma swoje Reels , a YouTube niedawno wprowadził w swojej aplikacji krótkie filmiki o nazwie YouTube Shorts.

______________________________________________________

Przeczytaj też:

O ostrej rywalizacji z TikTokiem mówiło się zwłaszcza w kontekście pomysłu YouTube’a, który przecież do tej pory był królem formatów wideo, choć głównie rządziły tam dłuższe nagrania i teledyski. Czy wraz z nową długością filmów, użytkownicy będą mieli na TikToku już wszystko czego potrzebują, by nie spoglądać na konkurencję? Z pewnością dużo się jeszcze na tym polu działo, a my prażymy popcorn, przyglądamy się temu i oczywiście będziemy dawać znać o kolejnych zmianach na TikToku i pozostałych platformach społecznościowych.

Źródło: materiały prasowe, opracowanie własne