Pomysły, inspiracje i wskazówki – to kwestie, w których inteligentny bot na Snapie powinien bez problemu pomóc. W oficjalnym komunikacie na stronie Snapchata możemy przeczytać: „sztuczna inteligencja może polecić pomysły na prezent urodzinowy dla Twojej najlepszej przyjaciółki, zaplanować pieszą wycieczkę na długi weekend, zasugerować przepis na obiad”. Przedstawiciele Snapa zaznaczają też, że chat My AI można spersonalizować „pod siebie” nadając mu kolor i nazwę.
Z kolei główna różnica w zestawieniu z ChatGPT polega na tym, że My AI na Snapie ma mniejsze pole manewru, jeśli chodzi o zakres i rodzaj odpowiedzi. Najpewniej wynika to z tego, że twórcy Snapchata „zmusili” swoją wersję bota do działania zgodnie z zasadami firmy –„pracownicy Snapa przeszkolili go, aby przestrzegał firmowych wytycznych dotyczących zaufania i bezpieczeństwa oraz nie udzielał odpowiedzi zawierających przekleństwa, przemoc, treści o charakterze jednoznacznie seksualnym lub opinie na trudne tematy, takie jak polityka.”
Mimo powyższego, nadal stanowczo uczulają, aby weryfikować podane przez My AI informacje i podchodzić do nich zawsze z odpowiednia dozą dystansu, bo jest to – nadal jednak – narzędzie, które np. poprzez błędną interpretacje, lub nadużycia, może popełniać błędy. Apelują również, by nie udostępniać mu wrażliwych danych.