Natomiast w serii AMD Radeon RX 7000 AMD poszło jeszcze dalej. To pierwsza generacja konsumenckich GPU o budowie chipletowej. Czyli mówiąc prościej, (wybrane) Radeony z serii RX 7000 to pierwsze układy graficzne, które zbudowane są z kilku mniejszych, scalonych ze sobą „kawałków”, które są połączone specjalnym interfejsem o rekordowo dużej przepustowości (do 5,3 TB/s). Po to, by zapewnić użytkownikom optymalne wrażenia: wydajność (przy jednoczesnym zachowaniu energooszczędności) i grafikę w grach na miarę nowej generacji.
Nieustanna ewolucja architektury AMD RDNA
AMD RDNA 1 to śmiały krok ku lepszemu
AMD RDNA (Radeon DNA) to mikroarchitektura, którą opracowali specjaliści z AMD na potrzeby kart graficznych AMD Radeon RX 5000. Pierwsza generacja, która była następczynią architektury GCN (Graphics Core Next), zadebiutowała w lipcu 2019 roku i wykorzystywała 7-nanometrowy proces technologiczny TSMC.
AMD RDNA 2 to spory przeskok z ray tracingiem w tle
Na RDNA 2 nie trzeba było długo czekać, bo zaledwie do listopada 2020 roku. Ta architektura pojawiła się nie tylko w kartach graficznych Radeon RX 6000 (np. RX 6900 XT, RX 6800 XT), ale także stanowi serce układów w konsolach PS5 i Xbox Series X/S. Ona jako pierwsza wprowadziła ray tracing do kart graficznych AMD i przełożyła się na spory wzrost wydajności w grach. Układy RDNA 2 powstały zarówno w 7-, jak i 6-nanometrowej litografii TSMC.