Co było przyczyną? Heterogeniczna architektura, a mianowicie podział na dwa rodzaje rdzeni: wysoko wydajne P-Core (Performance Core) i energooszczędne E-Core (Efficient Core). Przez hybrydową budowę np. Denuvo nie wykrywało procesorów poprawnie i widziało je jako dwa oddzielne układy.
Do tej pory trzeba było obchodzić tę niedogodność za pomocą specjalnego trybu kompatybilności w UEFI (Legacy Game Compatibility Mode) i klawisza Scroll Lock. Tymczasowe wyłączenie słabszych E-Core jest rozwiązaniem, ale przełączanie mogło być meczące na dłuższą metę. Firma Gigabyte, aby ułatwić ten proces, wydała specjalne narzędzie DRM Fix Tool, które pozwala błyskawicznie dezaktywować energooszczędne rdzenie bez wchodzenia do BIOS-u. Nie jest to jednak dłużej konieczne.
Czy Intel rozwiązał problemy z Denuvo i DRM-ami na Intel Alder Lake?
Intel wystosował oficjalny komunikat na swojej stronie, że rozwiązał wszelkie problemy związane z procesorami Intel Core 12. generacji i DRM-ami we wszystkich narażonych na komplikacje grach. Przynajmniej te, które udało się zidentyfikować. Lista obejmowała przeszło 50 gier, wśród których znalazły się AC: Valhalla, Odyssey i Origins, Mortal Kombat 11, For Honor, Star Wars Jedi: Fallen Order, Shadow of the Tomb Raider czy Need for Speed: Hot Pursuit Remastered.