Dziś Wiedźmin 3 na Xboksie, jutro lektura sagi Sapkowskiego
Jonathan Douglas, dyrektor naczelny National Literacy Trust, powiedział: „Nasze badania w sposób jednoznaczny dowodzą, że mechanizmy, którymi już teraz posługują się młodzi ludzie, są najlepszymi sposobami wprowadzenia ich w szerszy wzorzec czytania i pisania”.
„To ekscytujące móc odkrywać możliwości, jakie gry wideo dają młodym ludziom, rozbudzając ich apetyt czytelniczy, stymulując kreatywność związaną z pisaniem, czy pomagając w utrzymywaniu zdrowych relacji z przyjaciółmi i rodziną. Gry mają zbawienny wpływ na samopoczucie dzieci i młodzieży, a do tego uczą empatii i rozwijają ją.
„COVID-19 znacząco zakłócił umiejętność czytania i pisania wśród młodych ludzi w ostatnich miesiącach. Zwróciliśmy naszą uwagę na gry, ponieważ chcemy mieć pewność, że szukając nowych i innowacyjnych sposobów wspierania tych umiejętności, niczego nie pominęliśmy”.
Ciekawe, że nikt nigdy nie podaje informacji w jakie gry grali Ci młodzi ludzie.