YouTube ułatwia twórcom przekształcanie dłuższych treści w YouTube Shorts

Twórcy mediów społecznościowy wciąż próbują usilnie przekonać nas, że krótkie formy wideo to jedyny słuszny sposób tworzenia treści w tych czasach. YouTube wprowadził teraz nowe narzędzie, które ma pomóc i zachęcić twórców do częstszego wrzucania filmów jako Shorts.

YouTube Shorts będzie robiło się jeszcze łatwiej

Krótkie treści wideo zdominowały media społecznościowe i to nie ulega wątpliwości. Jednak pewne obiekcje co do wprowadzania ich na wszystkich platformach mają sami użytkownicy, którzy przez to stracili poczucie różnorodności, kiedy przełączają się pomiędzy aplikacjami. 

Rzeczywiście kiedyś podział był dość jasny: Facebook najlepiej nadawał się do treści pisanych i linkowania stron, Instagram skupiał się na zdjęciach (później wkroczyły relacje), na YouTubie dominowały filmy, a TikTok wprowadził na social mediowe salony formę krótkich treści wideo.

Początkowo nikt TikToka nie traktował poważnie, aż nagle świat oszalał na jego punkcie. Widocznie szaleństwo to ogarnęło także konkurencje. Twórcy innych platform wręcz desperacko zaczęli wtykać krótkie filmiki do swoich aplikacji. Nawet YouTube, który był dotąd królem filmów, zdaje się nerwowo ocierać pot z czoła, szukając sposobów na utrzymanie przy sobie dotychczasowych użytkowników. 

W tym celu powstały Shorty, do których wciąż nie wszyscy są przekonani. Twórcy YouTube’a jednak nie składają broni i nieustannie szukają nowych sposobów na to, by zachęcić użytkowników do tworzenia filmów w krótszej niż dotychczas wersji.

youtuber zarobki


Teraz YouTube dodało do swojej aplikacji na iOS i Androida nowe narzędzie Edytuj w Shorts. Pozwoli ono twórcom wybrać trwający do 60 sekund fragment z jednego ze swoich filmów i przenieść klip do edytora krótkich filmów bezpośrednio w aplikacji YouTube na iOS lub Androida. Stamtąd użytkownicy mogą dodawać takie rzeczy, jak tekst, filtry, a także dodatkowe filmy nagrane aparatem Shorts lub pobrane z biblioteki zdjęć.

W poście zawierającym ogłoszenie tej funkcji YouTube informuje, że gotowy film krótkometrażowy będzie zawierał także link do pełnej wersji filmu, czyli tej, z której dany fragment został wycięty. 

To rzeczywiście może sprawić, że krótkie filmy staną się idealnym narzędziem promocyjnym dla dłuższych materiałów, co jest niekwestionowaną zaletą z punktu widzenia twórców. Użytkownicy zaś nie będą musieli specjalnie wchodzić na kanał twórcy i przeszukiwać jego bibliotekę w poszukiwaniu całego filmu.

W przeciwieństwie do innych narzędzi, takich jak Wytnij, które pozwala wykorzystać pięć sekund z dłuższego wideo, lub Klipów, które można przekonwertować na Shorts, nowe narzędzie Edytuj w Shorts nie może być używane w przypadku materiałów przesłanych przez innych użytkowników. Pojawi się ono w menu Utwórz tylko wtedy, gdy oglądasz przesłany przez Ciebie film.

W poście opublikowanym przez YouTube czytamy, że nowe narzędzie „pozwoli ożywić klasyczne treści” i że dostęp do nich jest obecnie wprowadzany. Chociaż ta nowa opcja prawdopodobnie i tak nie zastąpi całkowicie tradycyjnego oprogramowania do edycji wideo, może rzeczywiście zachęcić twórców do spróbowania promocji swoich dłuższych filmów w takiej formie. 

Zobacz wszystkie smartfony dostępne w x-komie