YouTube Shorts – co to jest?
Popularność TikToka nie maleje, wręcz przeciwnie – obok WhatsAppa jest to najchętniej pobierana aplikacja w historii. Krótkie treści wideo cały czas robią ogromną furorę w Internecie, co sprawia, że dłuższe nagrania tracą na popularności. Nie dziwi zatem, że inni gracze na rynku mediów społecznościowych chcą skopiować jego funkcje.
Instagram wprowadził Rells, Snapchat podpisał umowę pozwalającą wykorzystywać muzykę w snapach, a YouTube w marcu br. w USA wypuścił wersję beta swoich YouTube Shorts. Wcześniej YouTube Shorts był testowany w Indiach, a więc na drugim największym rynku na świecie i w miejscu, gdzie władze zakazały działalności TikToka.
Czym jest w ogóle ta funkcja? Słowo „short” pochodzi z języka angielskiego i oznacza „krótki”, „natychmiastowy”. YouTube Shorts to sekcja będąca częścią aplikacji mobilnej YouTube. Znajdziemy w niej krótkie materiały wideo z wybranym podkładem muzycznym, czyli format zbliżony wyglądem oraz schematem do filmików umieszczanych na TikToku. W przeciwieństwie do TikTok, YouTube Shorts nie jest samodzielną usługą. Aplikacji YouTube Shorts nie znajdziesz w App Store ani w Google Play.
Funkcja Shorts pozwala użytkownikom na publikowanie krótkich filmików trwających 15 sekund, co jest czterokrotnie krótszą długością niż na TikToku. Filmiki już na początku testów osiągały odtwarzanie na poziomie 3,5 miliarda razy dziennie. Póki co, w wersji beta YouTube umieszcza krótkie materiały wideo, które debiutowały już na platformie, ale swoją formą wpisują się w filozofię sekcji Shorts. Co ważne, w przypadku tych krótkich filmików na YouTubie, prawie całkowicie znikają możliwości interakcji – nie ma na przykład kręcenia wspólnych filmików i odpowiedzi innym twórcom.