TikTok planuje wprowadzenie płatnych subskrypcji

Płatne subskrypcje w mediach społecznościowych to coraz śmielsze plany na wyciągnięcie pieniędzy z portfeli użytkowników. Tym samym jest to doskonała okazja na dodatkowe źródło przychodu dla twórców internetowych. Teraz TikTok planuje wprowadzenie płatnych subskrypcji. Co z tego będzie?

Płatne subskrypcje na Tik Toku i nie tylko

Jakiś czas temu pisaliśmy o pięciu najlepszych sposobach na zarabianie na TikToku. Za niedługo może się okazać, że do tych sposobów dołączy jeszcze jeden. Płatne subskrypcje na TikToku to nowy pomysł twórców platformy. W zasadzie nie samych twórców TikToka, bo ostatnio dowiedzieliśmy się, że Instagram testuje płatne subskrypcje na swojej platformie.

Z tego wniosek może być taki, że opłaty abonamentowe zagoszczą na największych platformach społecznościowych. Giganci, jakimi są TikTok i Instagram wcale nie są pierwsi w kolejce po nasze pieniądze. Lata temu na taki pomysł wpadł już YouTube, czego efektem jest utworzony w 2015 roku YouTube Red i znany nam dzisiaj YouTube premium.

Przeczytaj także:

tiktok zarabianie

Jak mają działać płatne subskrypcje na TikToku?

Model biznesowy płatnych subskrypcji na TikToku nie różni się za bardzo od tego na Instagramie, czy innych systemów zapewniających dostęp do ekskluzywnych treści. Użytkownik opłacający subskrypcję u danego TikTokera zyskuje dostęp do wybranych materiałów, które oglądać mogą tylko fani opłacający abonament.

Jakie zagrożenia niesie ze sobą model abonamentowy?

Na tę chwilę istnieje ryzyko zmniejszenia zaangażowania bezpłatnych użytkowników w życie platformy. Jeżeli twórcy trzymają swoje najlepsze materiały dla wybranego grona fanów, to po co oglądać ich słabsze wideo? Ponadto w segmencie Dla Ciebie nie będą pojawiały się już najlepiej dopasowane treści do użytkownika, bo te mogą być niedostępne.

Rzecz jasna rozwiązaniem na to jest udostępnianie części płatnych materiałów za darmo, ale czy to zatrzyma użytkowników przy platformie? Na odpowiedź na to pytanie przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać. Media społecznościowe nie lubią tracić swoich zasobów finansowych (bo kto lubi?) więc można spodziewać się, że ten model biznesowy został już przemyślany.

Kiedy płatne subskrypcje na TikToku wejdą w życie?

Na tę chwilę nie wiadomo kiedy TikTok oficjalnie wprowadzi w życie usługę abonamentową. Ponadto firma nie podaje żadnych informacji na temat tego, kto to testuje, w jakim regionie świata i ile może to potrwać. Wiadomo jedynie, że płatne subskrypcje są w fazie testów.

Źródło: theverge.com, theinformation.com

Zainteresował Cię ten temat? Koniecznie przeczytaj także: