Jak mają działać płatne subskrypcje na TikToku?
Model biznesowy płatnych subskrypcji na TikToku nie różni się za bardzo od tego na Instagramie, czy innych systemów zapewniających dostęp do ekskluzywnych treści. Użytkownik opłacający subskrypcję u danego TikTokera zyskuje dostęp do wybranych materiałów, które oglądać mogą tylko fani opłacający abonament.
Jakie zagrożenia niesie ze sobą model abonamentowy?
Na tę chwilę istnieje ryzyko zmniejszenia zaangażowania bezpłatnych użytkowników w życie platformy. Jeżeli twórcy trzymają swoje najlepsze materiały dla wybranego grona fanów, to po co oglądać ich słabsze wideo? Ponadto w segmencie Dla Ciebie nie będą pojawiały się już najlepiej dopasowane treści do użytkownika, bo te mogą być niedostępne.
Rzecz jasna rozwiązaniem na to jest udostępnianie części płatnych materiałów za darmo, ale czy to zatrzyma użytkowników przy platformie? Na odpowiedź na to pytanie przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać. Media społecznościowe nie lubią tracić swoich zasobów finansowych (bo kto lubi?) więc można spodziewać się, że ten model biznesowy został już przemyślany.
Kiedy płatne subskrypcje na TikToku wejdą w życie?
Na tę chwilę nie wiadomo kiedy TikTok oficjalnie wprowadzi w życie usługę abonamentową. Ponadto firma nie podaje żadnych informacji na temat tego, kto to testuje, w jakim regionie świata i ile może to potrwać. Wiadomo jedynie, że płatne subskrypcje są w fazie testów.
Źródło: theverge.com, theinformation.com
Zainteresował Cię ten temat? Koniecznie przeczytaj także: