Subskrypcje na Instagramie – nowy sposób na zarabianie

Zarabianie w Internecie, a w szczególności na Instagramie to temat kontrowersyjny. Jedni twierdzą, że trzeba pokazać za dużo, by móc utrzymać się z udostępniania zdjęć na platformie. Inni znów uważają, że wystarczy nos do biznesu i estetyczne podejście do tematu. Czy subskrypcje na Instagramie pogodzą oba poglądy?

Jak zarabiać na Instagramie?

Aby osiągać satysfakcjonujące dochody z działalności na Instagramie trzeba regularnie publikować wartościowy kontent, który przyciągnie widownię na dłużej. A im dłużej użytkownik patrzy na zdjęcie (wyświetla je na ekranie), tym więcej zdjęć tego samego autora zostanie mu podpowiedzianych. Zaangażowany odbiorca bardziej skory jest to zakupienia reklamowanych produktów. Chętniej też identyfikuje się z marką influencera, kupując rzeczy przez niego sygnowane.

Nowy sposób na zarabianie na Instagramie – subskrypcje u influencerów

Nowa mechanika zarabiania na Instagramie opiera się w głównej mierze na społeczności. Dużej społeczności. Polega ona na tym, że zainteresowani ekskluzywnym kontentem widzowie mogą wykupić subskrypcje u danego influencera, by zyskać dostęp do materiałów przeznaczonych tylko dla płacących użytkowników.

Ponadto użytkownicy premium otrzymają fioletową plakietkę przy swojej nazwie; ta da znać twórcy o ich statusie subskrybenta. Będzie to też oczywisty sygnał dla innych użytkowników. Z łatwością będzie można odróżnić tych „premium”, od tych darmowych.

Co da widzom wykupienie subskrypcji na Instagramie?

Dzięki subskrypcjom widzowie zyskają dostęp do transmisji na żywo i stories, które będą specjalnie oznaczone jako „tylko dla subskrybujących”. Nie wiemy jeszcze czy będą również zdjęcia z dostępem tylko dla opłacających subskrypcję użytkowników.

Ile będzie kosztowała subskrypcja na Instagramie?

Subskrypcji będzie kilka poziomów. Na razie Instagram podaje, że ceny będą wahać się od 0,99 USD do 99,99 USD. Wybór konkretnej ceny, lub kilku cen, będzie w pełni zależał od autora kanału. Można przypuszczać, że mniejsi influencerzy wprowadzą tańsze subskrypcje, a ci więksi będą ustawiali wyższe progi cenowe.

Kto zyska na subskrypcjach na Instagramie? Czy na nowym sposobie zarabiania zyskają tylko najwięksi?

W zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie, by mikro influencerzy ustawiali nawet minimalne progi cenowe dla swoich fanów. W praktyce jednak może się to okazać nieopłacalnym ruchem, który skutkować może nie tylko niskimi przychodami, ale i odwróceniem się społeczności od kanału.

Kilka najtańszych subskrypcji nie zmieni stanu budżetu, ale za to może wywołać niesmak u fanów, którzy poczują się dotknięci, w ich mniemaniu, wyduszeniem kolejnego grosza. Okazać się może więc, że na ustalenie subskrypcji na swoim kanale będzie stać tylko tych największych twórców, którzy będą w stanie realnie wpłynąć na swój budżet przychodami z subskrypcji, a ich fani będą gotowi wykupywać nawet te najdroższe suby.

Kiedy subskrypcje na Instagramie dotrą do Polski?

Póki co projekt jest w fazie testów i dotyczy zaledwie 10 osób w Stanach Zjednoczonych. Można to jednak uznać za przełom, ponieważ coraz więcej social mediów decyduje się na wprowadzenie u siebie płatnych subskrypcji. Taka mechanika jest już obecna na Tik-Toku, czy Twitterze.

Mark Zuckerberg, w swoim poście na Facebooku napisał: cieszę się, że mogę nadal budować narzędzia dla twórców, aby ci mogli zarabiać na życie wykonując kreatywną pracę, wkrótce oddam te narzędzia w ręce większej liczby twórców.
Nie podano więc jeszcze dokładnej daty wyjścia subskrypcji na Instagramie z fazy testów, ale można spodziewać się, że jeszcze w tym roku, sposób ten zostanie oddany do użytku dla wszystkich twórców na Instagramie.  

facebook post instagram zarabianie