Teraz TikTok poinformował o stworzeniu własnej platformy marketingu muzycznego w celu promocji i dystrybucji muzyki, zapewniając jednocześnie artystom powiększanie ich grona fanów na całym świecie. SoundOn, bo o niej mowa, działała już w 2021 roku w wersji beta, a teraz zostanie udostępniona na szerszą skalę, na razie jednak tylko w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Brazylii i Indonezji.
Usługa, jak twierdzi TikTok, „wzmocni pozycję nieodkrytych artystów, pomagając im rozwijać się i budować karierę”. Mając na celu to „wzmocnienie pozycji” nieodkrytych artystów oprócz umożliwienia im przesyłania ich muzyki bezpośrednio do TikToka, SoundOn zapłaci twórcom muzyki 100% tantiem przez nieograniczony czas na platformach należących do ByteDance. W przypadku globalnych usług przesyłania strumieniowego wypłata wynosi również 100% w pierwszym roku artysty, ale spadnie do 90% w drugim roku i później.
Nowa szansa dla artystów
Oprócz obsługi procesu dystrybucji muzyki, SoundOn zaoferuje również inne narzędzia, w tym statystyki odbiorców, porady zespołu marketingowego, dostęp do karty muzycznej na TikToku i inne opcje pomocy.
SoundOn rzeczywiście może być bardzo interesującą usługą szczególnie dla nowych i wschodzących artystów. Nawet artyści, którym już udało się zdobyć popularność, rozumieją, że dodatkowa promocja na TikToku pomaga im szybciej rozpowszechnić swoją twórczość.
Dla nieodkrytych jeszcze artystów jest to doskonała okazja, by się wybić i dotrzeć do szerszej publiczności dzięki trendom na TikToku. Fani często po kilkukrotnym zasłyszeniu utworów towarzyszących filmom na TikToku, często zaczynają śledzić artystów w serwisach do strumieniowego przesyłania muzyki, gdzie ta lojalność jest później przeliczana na realne zarobki.
Źródło: TikTok