Meta testuje funkcję przyznawania prezentów na Instargramie. O co chodzi?

W czasach, gdy lwia część biznesu kręci się w sieci, nikogo nie dziwi fakt, że twórcy social mediów starają się dostarczyć narzędzia, które podniosą atrakcyjność prezentowanych treści i pozwolą im na nich zarabiać. Jednym z przykładów może być zupełnie nowa opcja prezentów na Instargramie. Meta potwierdziło ostatnio, że właśnie trwają jej wewnętrzne testy. Na czym polegają gifty na IG i co faktycznie oferują użytkownikom?

Czym są prezenty na Instagramie?

Funkcja przyznawania prezentów na Instagramie zapowiadana była już od jakiegoś czasu, ale dopiero teraz przedsiębiorstwo Meta oficjalnie potwierdziło jej wewnętrzne testy na Instagramie. Jeśli faktycznie zostanie ona wprowadzona, będzie zmianą zarówno dla użytkowników, jak i twórców. 

Dla przeciętnego użytkownika gifty na IG to nowy sposób na wyróżnienie najatrakcyjniejszych materiałów oraz możliwość „namacalnego” docenienia osób/marek, które je publikują. Z kolei dla twórców opcja prezentów jest realnym narzędziem monetyzacji umieszczanych w serwisie treści. 

Przeczytaj też:

💸Ile i na czym zarabiają influencerzy w Polsce?

💸Jak zarabiać na Instagramie? 5 najlepszych sposobów

Posty na Instagramie

Gifts na IG – jak działają?

O samej opcji prezentów wiadomo na razie niewiele. Według informacji, które można odnaleźć w sieci, instagramowe gifty mają działać na zasadzie napiwków, które można przyznać konkretnym materiałom i ich twórcom. Twierdzi się też, że takie podarki będzie można dawać zarówno podczas transmisji live, jak i do opublikowanych już na stałe treści. 

 

Póki co, konkretna data wprowadzenia tej funkcji nie jest jeszcze znana. Wiadomo jednak, że nie jest to jedyna inicjatywa Mety, która ma za zadanie pomóc w zarabianiu socialmediowym twórcom. Podobne rozwiązania spotykaliśmy już przecież m.in. na Facebooku, który umożliwia monetyzację treści, np. poprzez przyznawanie gwiazdek. 

Źródło: searchengineland.com, xda-developers.com, later.com, creators.instagram.com