YouTube testuje nową funkcję, która ma polecać produkty pokazane w filmach

Na pewno zdarzyło się Wam oglądać film na YouTube, na którym ktoś używał bardzo fajnego gadżetu lub urządzenia, przez co zastanawialiście się, co to jest i skąd go wziął? Nowa funkcja testowana przez YouTube ma pomóc w wykrywaniu i polecaniu produktów prezentowanych przez twórców na ich filmach. Sprawdźcie, na czym polega.

YouTube testuje nową funkcję

O tym jak często padają pytania „co masz na sobie?” doskonale wiedzą Instagramowe influencerki. Dlatego tam opcja oznaczania firm na zdjęciach jest bardzo popularna i pomaga zapobiegać zasypaniu szufladki zapytaniami „skąd?”. Na YouTubie twórcy do tej pory musieli odpowiadać na te pytania w komentarzach oraz tworzyć opisy pod filmami,  teraz nareszcie ma się to zmienić. YouTube zapowiedział właśnie test nowej usługi, która ma pomóc oznaczać produkty pojawiające się na filmach.

Idealną opcją na YouTubie byłoby coś podobnego do Shazama, co automatycznie wykrywałoby się, o czym jest mowa na filmie. Jednak na razie trzeba się będzie zadowolić tą nową funkcją, która i tak w pierwszej fazie będzie dostępna tylko dla osób ze Stanów Zjednoczonych.

youtube smart TV

Rewolucja marketingowa na YouTube?

O co zatem chodzi w tej nowej funkcji? Youtube pracuje nad integracją identyfikacji produktów, która pozwoli użytkownikom dowiedzieć się, jakie zostały użyte i zaprezentowane w określonym filmie. Przedstawiciel YouTube wspomniał w oświadczeniu, że nowa funkcja nie tylko ma wyświetlać listę produktów wykrytych na filmach, ale także ma stworzyć listę produktów powiązanych.

Celem tej funkcji jest pomoc ludziom w przeglądaniu większej ilości informacji i filmów o produktach na platformie. YouTube już całkiem nieźle radzi sobie z analizowaniem naszej historii wyszukiwania i historii oglądania, aby polecić nam podobne treści do obejrzenia. Ta nowa funkcja ma szanse zupełnie zmienić zasady gry. Branża reklamowa już zaciera ręce i nie może się doczekać, aby reklamować swoje produkty w filmach na YouTube.

Eksperymentujemy z nową funkcją, która wyświetla listę produktów wykrytych w niektórych filmach, a także produkty powiązane… Celem jest pomoc użytkownikom w przeglądaniu większej liczby filmów i informacji o tych produktach w YouTube.”

Wyobraźcie sobie, że oglądasz film, na którym Wasz ulubiony twórca ma na sobie czarną bluzę, designerskie okulary i smartwatcha, który od razu przykuwa uwagę. Od razu nachodzi Was myśl, że chcecie mieć to wszystko. Zatem, żeby dowiedzieć się jakich marek są to produkty, przeglądacie opinie pod filmem, śledzicie jego profil na Instagramie, Facebooku i innych platformach, a i tak istnieje duże prawdopodobieństwo, że te poszukiwania zakończą się fiaskiem.

YouTube Premium i YouTube Music w Polsce

Nowa funkcja YouTube, która będzie w takim wypadku pomocna, otworzy osobną kartę, aby móc zobaczyć, jakie produkty zostały zaprezentowane w filmie, dzięki czemu będzie można wyszukiwać powiązane treści w Google lub dowolnej witrynie internetowej. Trzeba przyznać, że jest to niesamowity postęp.

Koncepcja wyraźnie przypomina Google Lens – aplikację wyświetlającą istotne informacje o zidentyfikowanych obiektach lub osobach, dzięki analizie wizualnej opartej na sztucznej inteligencji. Pozostaje nam czekać na wprowadzenie tej funkcji także u nas. To może być marketingowy strzał w dziesiątkę. Dajcie znać, co sądzicie o takim rozwiązaniu na YouTubie.

Źródło: YouTube