Na Twoim Instastories nic się nie dzieje? Czas to zmienić. Upiększaj grafiki i zdjęcia w relacjach na Instagramie ciekawymi GIF-ami, które jesteś w stanie stworzyć na własną rękę. Animowane logo firmy, a może wirująca strzałka do polecenia Twojego produktu? Sprawdź jak zrobić GIF-a i rozbudzić przez to swoje media społecznościowe.
GIF czyli Graphical Interchange Format to format obrazu wymyślony w 1987 roku przez Steve’a Wilhite’a, amerykańskiego autora oprogramowania, który szukał sposobu na animowanie obrazów w najmniejszym rozmiarze pliku. Krótko mówiąc, Graphical Interchange Format to seria obrazów lub bezdźwięcznych filmów, które będą się zapętlać w sposób ciągły i nie wymagają od nikogo naciskania przycisku odtwarzania.
W porównaniu do statycznych zdjęć – GIF-y są dynamiczne, przez co łatwiej za ich pomocą pokazać szczegóły i ruch np. kultowej sceny z filmu lub serialu. W Graphical Interchange Format chodzi też o przesadne emocje. Jeśli jesteś zirytowany, jeśli coś nie poszło po Twojej myśli, wysłanie wiadomości z GIF-em to prosty sposób na pokazanie emocji.
W ankiecie przeprowadzonej przez Harris Poll na zlecenie platformy GIF Tenor, 36% millenialsów w wieku od 18 do 34 lat, którzy używają wyrażeń wizualnych, takich jak emotikony, Graphical Interchange Format i naklejki, twierdzi, że właśnie te obrazy lepiej wyrażają ich myśli i uczucia niż słowa. To ponad dwukrotnie więcej niż ludzie w wieku powyżej 65 lat, którzy mówią to samo. Mniej więcej jedna czwarta osób w grupach wiekowych między tymi dwoma grupami demograficznymi uważa, że obrazy mogą kreślić wyraźniejszy obraz niż słowa.
Zapytani wyłącznie o przekazywanie emocji za pomocą animowanych obrazów, preferencja była jeszcze większa: prawie dwie trzecie millenialsów stwierdziło, że Graphical Interchange Format sprawdzają się lepiej niż słowa, w porównaniu z około 40% osób w ich złotych latach.
Ludzie zasadniczo pragną umiejętności wyrażania pełnego zakresu ludzkich emocji – powiedział dyrektor generalny Tenor, David McIntosh.
W przeciwieństwie do emotikonów — statycznego i ograniczonego zestawu obrazów — GIF-y mogą przecinać się z momentami popkultury, które przekazują znacznie szerszy zakres uczuć i żartów wewnętrznych.
To, co może wydawać się głupkowatym nonsensem, pomaga ludziom dokładniej wyrażać myśli, uczucia i emocje uwięzione w ich głowie. Ponad połowa osób w każdym wieku twierdzi, że używa Graphical Interchange Format w wiadomościach, aby rozśmieszyć ludzi, poprawić nastrój i sprawiać, że rozmowy są przyjemniejsze.
Drugi sezon już w fazie testów. 📲 pic.twitter.com/66PvCoZUD8
— Netflix Polska (@NetflixPL) July 14, 2021
Istnieje wiele stron Internetowych, które oferują stworzenie animowanego Graphical Interchange Format ze zdjęć za darmo. Jednymi z nich są photogramio, iloveimg, creatopy. W większości z nich wystarczy nacisnąć przycisk Wybierz pliki powyżej i zaznaczyć obrazy, których chcesz użyć. Po przesłaniu obrazów możesz dostosować szybkość animacji i kolejność klatek przed utworzeniem GIF-a. Później możesz zmienić jego rozmiar, przyciąć, zoptymalizować lub użyć dowolnego z innych dostarczanych przez stronę narzędzi.
Tak jak w przypadku zdjęć istnieje wiele sposobów na utworzenie GIF-a z filmu. Niezależnie czy chcesz wykorzystać w tym celu YouTube, swój własny film lub może jakikolwiek adres URL. Strona Giphy udostępni Ci tę możliwość.
Chcesz dołączyć GIF do swoich postów w mediach społecznościowych? Po prostu wstaw link Giphy lub pobierz plik osobno i opublikuj gdzie tylko chcesz.
Aplikacje takie jak GIPHY Capture, ScreenToGif, LICECap i GifCam umożliwiają tworzenie Graphical Interchange Format z nagrywanego ekranu. To świetna opcja, jeśli piszesz krótki artykuł instruktażowy i chcesz wizualnie pokazać wszystkie kroki.
Aplikacje mobilne, takie jak GIPHY Cam, umożliwiają tworzenie GIF-ów na smartfonie. Są niezwykle łatwe w użyciu i intuicyjne. Oto instrukcja krok po kroku:
Żeby przesłać własne, markowe pliki do sekcji GIF w Instagram Stories, musisz zatwierdzić swoje konto Giphy. W Instagram Stories mogą być dostępne tylko treści z zatwierdzonych kont w Giphy.
Po zatwierdzeniu Twojego wniosku i zweryfikowaniu konta możesz zacząć przesyłać swoje GIF-y. Istnieją pewne wymagania dotyczące zatwierdzenia naklejki, na przykład co najmniej jeden element musi być animowany, a co najmniej 20% pliku musi być przezroczysta
Chcesz, aby Twoje pliki GIF były dostępne dla każdego? Użyj słów kluczowych. Powinieneś opisać swoje Graphical Interchange Format za pomocą co najmniej 5 tagów. Upewnij się, że Twoje są one odpowiednie, w przeciwnym razie Giphy może nie zatwierdzić Twoich plików.
Kiedy Twoje GIF-y zostaną przesłane i zatwierdzone, nadszedł czas, aby je przetestować. Otwórz przycisk Naklejki w swoich relacjach na Instagramie i kliknij ikonę wyszukiwania GIF. Możesz znaleźć swoje naklejki GIF, korzystając z tagów użytych podczas przesyłania GIF-ów. Nie zapomnij podzielić się nimi ze swoimi przyjaciółmi na Instagramie.