Dlaczego warto walczyć z algorytmami mediów społecznościowych?
Funkcją algorytmu jest dostarczanie użytkownikom „odpowiednich treści”. Wykonują więc one pracę polegającą na dostarczaniu informacji, które są potencjalnie bardziej interesujące dla danej osoby. Jednakże jednakowo stanowią ogromne zagrożenie, z którego często nie zdajecie sobie sprawy.
Platformy społecznościowe, od TikToka po Twittera, nie pobierają żadnych opłat za korzystanie z ich usług. Niestety prawdziwą ceną tych aplikacji są Wasze dane, które stanowią potencjalny zysk dla reklamodawców. To algorytmy tak naprawdę decydują, jaki rodzaj treści widzicie. Zbierają informacje poprzez wcześniejsze przeglądanie przez Was postów, relacji lub kanałów na Instagramie, Facebooku czy Twitterze. Oczywiście, firmy budują profile swoich użytkowników na podstawie dobrowolnie podanych danych. Zbierają konta, które obserwujecie, informacje, które publikujecie w ich usługach, czy lokalizacje, które udostępniacie.
Radzimy jednak nie ułatwiać im tego zadania — unikajcie udostępniania danych, kiedy tylko możecie. Oto kilka prostych zasad, których warto przestrzegać.