Facebook i Spotify połączą siły w ramach „Projektu Boombox”

Ponieważ Facebook stara się dotrzymać kroku nowym działaniom, takim jak Clubhouse i zwiększona aktywność w świecie podcastów, cały czas dodaje do swojej platformy jakieś nowości w tym zakresie. Jak wiadomo, nic tak nie jednoczy jak wspólny wróg, dlatego dwa giganty: Facebook i Spotify postanowiły połączyć siły w ramach „Projektu Boombox”. Sprawdźcie, o co dokładnie chodzi.

Projekt Boombox na Facebooku

Aplikacja Clubhouse namieszała w świecie mediów społecznościowych. Format audio, który do tej pory nie był w pełni wykorzystywany stał się priorytetem w planach rozbudowy na innych platformach. Mimo, że wiele osób podchodzi sceptycznie do różnego rodzaju nowości mających zagrozić pozycji Clubhouse’a, konkurencja nie cały czas nie składa broni i co chwilę słyszymy o kolejnej nowości opierającej się na formacie audio.

Facebook i Spotify postanowili razem stawić czoła temu wyzwaniu i połączyć siły, czego efektem ma być wspólny projekt o tajemniczym tytule „Boombox”. Nie wiadomo jeszcze co prawda, czy jest to oficjalna nazwa tego projektu, ale najważniejsze jest to, co ma on oferować. Nowa funkcja ma umożliwić łatwy dostęp na Facebooku do treści ze Spotify. Oczywiście nie jest dużym problemem przełączanie się pomiędzy tymi dwoma aplikacjami. Chyba każdemu zdarza się przecież włączyć muzykę w tle i oddawać się innym czynnościom na swoim smartfonie, jak np. scrollowaniem Facebooka.

Jednak niech rzuci kamieniem ten, kto nie ma na swojej playliście utworu, który nie wiedzieć czemu tkwi tam od miesięcy mimo, że za każdym razem przełączacie go, gdy się uruchomi. No właśnie! I kiedy czytacie jakiś post znajomej, która właśnie zdaje na Facebooku zapierającą dech w piersiach relację z wizyty u fryzjera, a włącza się TEN utwór, to żeby go przełączyć musicie wyjść z aplikacji i przełączyć się z powrotem do Spotify, żeby włączyć inną piosenkę. I właśnie tę niedogodność Facebook i Spotify próbują naprawić za pomocą „Projektu Boombox”.

Spotify na Facebooku

Od jakiegoś czasu krążyły już po sieci pogłoski, że Facebook i Spotify współpracują przy wprowadzaniu podcastów do sieci społecznościowej. Wydawało się to całkiem prawdopodobne, biorąc pod uwagę, jak podcasting odrodził się w ostatnich miesiącach. Jednak to, czego ma dotyczyć zapowiadany projekt będzie bardziej obszerne, bo obejmować może nie tylko podcasty, ale i całą muzykę dostępną na Spotify.

Według dostępnych informacji, Facebook ma integrować wbudowany odtwarzacz Spotify, który pozwoli użytkownikom natychmiast słuchać muzyki ze Spotify udostępnionej na Facebooku, bez konieczności opuszczania aplikacji. Korzyści mogą być obustronne, ponieważ taka możliwość to ogromna szansa dla twórców i artystów udostępniających swoje treści na Spotify, by dotrzeć do użytkowników największej sieci społecznościowej. 

„Naszą ambicją zawsze było uczynienie Spotify wszechobecnym na różnych platformach i urządzeniach – dostarczając muzykę i podcasty większej liczbie osób – a nasza nowa integracja z Facebookiem to kolejny krok w tych wysiłkach” – powiedział rzecznik Spotify w swoim oświadczeniu.

spotify - logo

Kiedy pojawi się nowa funkcja?

Wspomnieliśmy już, że różnego rodzaju projekty audio stały się bardzo popularne od czasu pojawienia się aplikacji Clubhouse. Przy tym projekcie Facebooka nie bez znaczenia jest także fakt, że ta współpraca pojawia się w momencie, gdy Apple udoskonala u siebie podcasty, co potwierdził podczas swojej Wiosennej Konferencji.

Projekt Boombox ma pojawić się na Facebooku już za około tydzień, czyli jeszcze przed wszystkimi funkcjami społecznościowymi audio, które ostatnio ogłosił Facebook, w tym możliwością przeglądania i strumieniowego przesyłania podcastów z poziomu aplikacji Facebook.

logo facebook

To nie pierwsza współpraca Facebooka i Spotify

Facebook i Spotify współpracowały ze sobą już w przeszłości,  przede wszystkim w ramach integracji Spotify w Story na Facebooku i Instagramie. Chodzi o możliwość udostępniania 15-sekundowych klipów piosenek ze Spotify na Story na Facebooku. Po kliknięciu podglądu na Story obserwujący zostają przenoszeni do Spotify, gdzie mogą odsłuchać pozostałą część utworu. Rok wcześniej taka możliwość pojawiła się na Instagramie.  

Źródło: techcrunch.com, opracowanie własne