Spotify nie zwalnia. Platforma muzyczna rozszerza ofertę o audiobooki

Szwedzka platforma muzyczna Spotify szturmem podbiła serca użytkowników na całym świecie. Nic w tym dziwnego, bo oprócz imponującej biblioteki muzyki, serwis oferuje mnóstwo ciekawych form obcowania z dźwiękiem. Skutecznie pomagają one przy pracy, relaksie, a nawet edukacji. Ostatnio, do atrakcji oferowanych przez Spotify dołączyły także audiobooki. Czy powtórzą sukces podcastów?

9 klasyków na początek

Dziewięć kultowych audiobooków – w tym perełki światowej literatury, jak np. „Frankenstein” Mary Shelley, „Perswazja” Jane Austin czy „Przebudzenie” Kate Chopin – pojawiło się w miniony poniedziałek na ogólnoświatowej platformie muzycznej Spotify. Do nowych treści mają dostęp użytkownicy z całego świata, jednak promowane są one wyłącznie na rynkach anglojęzycznych, w tym m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii oraz Kanadzie. Dlaczego? Odpowiedź jest jedna i bardzo oczywista – w tym właśnie języku są dostępne.

Atrakcyjności całej sprawie dodaje fakt, że książki w wersji on-line, które pojawiły się na Spotify czytają  gwiazdy światowego formatu. Mowa m.in. o Hilary Swank, Davidzie Dobriku, Santino Fontanie czy Audry McDonald. W tym miejscu warto też zaznaczyć, że nie jest to pierwsza próba zainteresowania użytkowników audiobookami ze strony serwisu. Zeszłej wiosny mogliśmy już posłuchać pierwszej części sagi o Harrym Potterze, którą czytali m.in. Daniel Radcliffe, David Beckham oraz Dakota Fanning.

spotify audiobooki
www.hollywoodreporter.com

Pełna lista audiobooków dostępnych na Spotify:

  1. Frankenstein – Mary Shelley,
  2. Narrative of the Life of Frederick Douglass – Frederick Douglass,
  3. The Awakening – Kate Chopin,
  4. Persuasion – Jane Austen,
  5. Cane – Jean Toomer,
  6. Great Expectations – Charles Dickens,
  7. Jane Eyre – Charlotte Bronte,
  8. Passing – Nella Larsen,
  9. Red Badge of Courage – Stephen Crane.

Audiobooki na Spotify – przyjmą się?

Sięganie po coraz to nowe sposoby dotarcia do swoich odbiorców to znak, że Spotify doskonale dostrzega ich potrzeby i przede wszystkim umie na nie odpowiedzieć. Szwedzka platforma sukcesywnie wprowadza nowe rozwiązania, które nie tylko dostarczają rozrywkę, ale wychodzą również poza nią, oferując np. treści informacyjne czy edukacyjne.

O kilku z nich przeczytacie tutaj:

muzyka ze Spotify

Wracając i podsumowując, audiobooki niosą za sobą ogromny potencjał dla rozwoju Spotify. Według raportu Grand View Research, w samych Stanach Zjednoczonych rynek audiobooków został wyceniony na prawie 2,7 miliarda dolarów w 2019 roku. 

Być może to właśnie takie twarde dane sprawiają, że twórcy Spotify są zainteresowani wprowadzaniem kolejnych audiobooków – nie tak dawno firma opublikowała ofertę pracy dla szefa niniejszego działu. Sami zainteresowani twierdzą natomiast, że oddanie użytkownikom tej formy korzystania z aplikacji to kolejny krok, aby realnie wpłynąć na ich doznania, płynące z obcowania z programem.

Źródło: Spotify, hollywoodreporter.com