Spotify Plus, czyli Spotify Premium z reklamami
Nowy plan dla użytkowników Spotify ma być czymś pomiędzy subskrypcją Free a Premium. Kto zdecyduje się na Spotify Plus, będzie mógł pomijać i odtwarzać dowolną liczbę utworów (jak w Premium), ale od czasu do czasu trafi na reklamę (jak w wersji Free). Nowy abonament ma być dostępny w atrakcyjnej cenie, ponieważ wyniesie 0,99 USD. W przeliczeniu na złotówki Spotify Plus kosztować będzie więc niecałe 4 zł.
Pytanie brzmi, czy Spotify zdecyduje się wprowadzić subskrypcję Plus na stałe. Obecnie mają okazję przetestować ją tylko nieliczni użytkownicy, a Szwedzi chcą w ten sposób sprawdzić zasadność wdrożenia nowego planu do oferty serwisu. Bądźmy jednak szczerzy, w darmowej wersji Spotify najbardziej irytują nie reklamy, ale właśnie ograniczona możliwość wyboru utworów. Plan Free pozwala na pominięcie sześciu piosenek na godzinę, a do tego bardzo utrudnia możliwość wyboru tego, czego chcemy słuchać.
Spotify Plus może stać się złotym środkiem dla użytkowników, którzy nie chcą kupować planu Premium, a jednocześnie zależy im na dostępnie do ogromnej biblioteki serwisu. Mając ulubione utwory na wyciągnięcie ręki za 4 zł miesięcznie, można przymrużyć oko (czy właściwie ucho) na reklamy. W tej chwili wszystko uzależnione jest od testów oraz ich przebiegu. Wydaje się jednak, że możemy z optymizmem patrzeć w przyszłość w kwestii wdrożenia Spotify Plus.
Na podobny zabieg zdecydował się YouTube, który wprowadza plan Premium Lite, ale tutaj dla odmiany, użytkownicy pozbędą się reklam.
Sprawdź słuchawki w sklepie x-kom