Rynek podcastów rośnie w siłę
Chociaż podcasting zawsze był postrzegany jako narzędzie niszowe, które może, ale nie musi być istotne z punktu widzenia marketingu, z każdym rokiem widzimy coraz więcej twórców treści i marek wykorzystujących podcasty w biznesie. Jak przewiduje Interactive Advertising Bureau i PricewaterhouseCoopers, rynek podcastów już za dwa lata będzie przemysłem wartym 4 miliardy dolarów.
Ma na to wpływ nie tylko rosnąca liczba podcastów i ich popularność przekładająca się na czas, jaki ludzie spędzają na przesłuchiwaniu ich. Według dyrektorów IAB wpływ na to ma także postęp w technologii reklamowej, która pozwala reklamodawcom skuteczniej docierać do odbiorców i zachęcać ich np. do różnych zakupów.
Obecnie technologia została ulepszona tak, aby kierować reklamy do słuchaczy na podstawie lokalizacji, wieku i płci, a reklamodawcy dostali do dyspozycji lepsze metody śledzenia tak, by sprawdzać, czy ich spoty wywierają jakikolwiek wpływ na słuchaczy.