Jak wspominałem wcześniej, Netflix stracił swoich subskrybentów w Rosji, ale to nie jedyna przyczyna spadającej ilości abonamentów. Jak wskazuje firma, 100 milionów gospodarstw domowych na całym świecie uzyskuje dostęp do subskrypcji poprzez udostępnianie konta. Już teraz firma testuje nowe rozwiązanie, które uniemożliwi łatwe logowanie się do konta poza domem.
W sprawozdaniu za zeszły kwartał Netflix stwierdził również, że „dodatkowa konkurencja” ze strony innych usług przesyłania strumieniowego „może mieć wpływ na marginalny wzrost platformy”. Biorąc pod uwagę dane Nielsena, zgodnie z którymi udział samego Netflixa zwiększył się z 6 do 6,4 proc., to serwis wciąż pozostaje numerem jeden.
Jedną z opcji pozyskania klientów jest otwarcie się na nowe rynki oraz dotarcie do innej grupy odbiorców. W przypadku Netflixa ma to być rynek gier, już w 2018 roku opublikowany został interaktywny Black Mirror: Bandersnatch. Czy okazał się sukcesem? Ciężko powiedzieć, jednak widać, że firma chce się rozwijać w tym kierunku.