Netflix znowu bierze na celownik gry i szuka specjalistów. Kogo może zatrudnić?

Według raportu opublikowanego w piątek przez The Information Netflix podobno szuka dyrektora zarządzającego ekspansją gier wideo. Z doniesień wiemy, że platforma rozważa również „pakiet” gier dostępnych w ramach subskrypcji. Czy dodatkowy obszar biznesowy w obliczu malejącej liczby nowych użytkowników serwisu okaże się dobrą decyzją?

Początki z interaktywnymi grami na Netflix

Platforma do streamingu w przeszłości eksperymentowała z interaktywnymi doświadczeniami wideo i grami wideo — w 2018 roku opublikowała Black Mirror: Bandersnatch, film w stylu: Wybierz własną przygodę, a następnie wskaż alternatywną drogę bohatera. Dodatkowo platfroma ma doświadczenie w tworzeniu seriali opartych na właściwościach gier wideo, takich jak Dota, Castlevania i Wiedźmin i ich wersje spin — off, a także nadchodzące programy oparte na Magic: The Gathering, Sonic the Hedgehog i League of Legends.

Trzeba obowiązkowo wspomnieć, że Netflix już wcześniej produkował gry — we współpracy z zewnętrznymi deweloperami — na podstawie serii Stranger Things: mobilnej gry Stranger Things i Stranger Things 3: The Game.

Netflix rozważa także „pakiet” gier dostępnych w ramach subskrypcji, jak Apple Arcade. Pakiet Apple wprowadzony na rynek w 2019 roku z wieloma ekskluzywnymi (i wyłącznymi czasowo) grami, dostępnymi za 4,99 USD miesięcznie. Apple nadal wspiera platformę, dodając nowe gry w dość stałym tempie.

Netflix nadchodząca branża gier
Źródło: crm.atent.com

Kogo może zatrudnić Netflix i kto okazał się jego zagrożeniem?

​​Netflix zwrócił się do kluczowych postaci i weteranów branży gier w celu zwerbowania dyrektora do nadzorowania ekspansji gier wideo. Na razie nie jest pewne czy Netflix ustalił już warunki kontraktu z kimś z branży.

Szczegóły dotyczące doniesień o ekspansji gier Netflix wciąż pozostają minimalne, ale w ciągu ostatnich kilku lat było jasne, że firma jest zainteresowana nowymi interaktywnymi mediami. Subskrypcje Netflix zwolniły w ciągu ostatniego roku — częściowo z powodu opóźnień w produkcji oryginalnych programów, a konkurencja w obszarze streamingu nadal rośnie. „Wojny strumieniowe” trwają od lat, ponieważ firmy przygotowywały się do uruchomienia nowych usług.

W 2019 roku Netflix napisał w liście do akcjonariuszy: „Konkurujemy (i przegrywamy) z Fortnite bardziej niż HBO”. W ciągu ostatniego roku firma Epic zorganizowała wiele wieczorów filmowych, podczas których gracze mogli oglądać filmy na ekranie w Fortnite. Najciekawszy okazał się debiut zwiastuna Gwiezdnych wojen, epizodu IX: The Rise of Skywalker.

Netflix gra wideo
Źródło: gamespot.com

Podcasty, które również są w planach giganta streamingowego, gry, produkty konsumenckie i partnerstwa z markami to wszystkie obszary, którymi Netflix zajmuje się w celu budowania franczyzy. Nacisk platformy na gry może być więc po prostu kolejną formą marketingu i niczym więcej. Z pewnością będziemy obserwować poczynania Netflixa i nie przestaniemy informować Was o najnowszych doniesieniach.

źródło: polygon.com