Ponad 10 milionów subskrybentów, pudełkowy „Tetris 99” i streaming gier, czyli sukcesy i plany Nintendo

Japoński gigant może mieć powody do zadowolenia. Około jednej trzeciej posiadaczy Nintendo Switch korzysta z usługi sieciowej, która daje im dostęp m.in. do biblioteki klasycznych gier na NES-a. Nintendo nie zamierza także zostawać w tyle za rynkowymi rywalami i również prowadzi prace związane z sieciowym gamingiem. Nie planuje jednakże uganiać się tylko za trendami i dalej wierzy w tradycyjne, pozachmurowe rozgrywki. I chyba dlatego szykuje pudełkowe wydanie „Tetris 99”.

It’s over 10 000 000!

W kwietniu liczba ta wynosiła 9 800 000. Teraz przekroczyła już 10 000 000. Mowa tu o osobach korzystających z usługi Nintendo Switch Online. Subskrybenci mogą korzystać nie tylko z szerokiego wyboru klasycznych NES-owskich gier (m.in. kolejnych części Super Mario Bros., Legend of Zelda czy Double Dragon), ale także kopii zapasowych w chmurze i głosowego czatu oraz sieciowego Tetrisa 99 (o którym więcej poniżej). A mówiąc o graniu w internecie – posiadanie Nintendo Switch Online jest wymogiem, jeśli chce się rozgrywać dany tytuł w trybie sieciowym.

Imponująca liczba może wydawać się mała, gdy za Wesley’em Yin-Poole’m z Eurogamer.net porówna się ją z konkurencją. PlayStation Plus miało w lutym bieżącego roku ponad 36 milionów subskrybentów, a z Xbox Live korzysta przeszło 63 miliony użytkowników (stan na kwiecień). Wypowiadający się podczas  dorocznego spotkania udziałowców Nintendo prezes Shuntaro Furukawa zapowiedział jednak rozbudowę usługi, czyniąc ją jeszcze bardziej atrakcyjną dla klientów. Nie udzielił jednak jasnej odpowiedzi na pytanie o udostępnienie w ramach Nintendo Switch Online gier na Nintendo 64 czy Game Cube, na co czeka bardzo wielu fanów „Wielkiego N” (o czym już kiedyś pisaliśmy).

Plany Nintendo a streaming gier i granie w chmurze

Jednym z tematów poruszanych podczas spotkania udziałowców były gry udostępniane strumieniowo i dostępne w chmurze. Nintendo ma bowiem reputację firmy, która dość wolno reaguje na globalne trendy. W kwestii tej wypowiedział się legendarny Shigeru Miyamoto (to on stoi za Mario czy Donkey Kongiem), wierzący, że – pomimo rozwoju usług streamingowych – nadal popularnością będą cieszyły się gry, w które będzie można zagrać lokalnie (i to właśnie dlatego, że są one dostępne poza chmurą).

Należący do zarządu Nintendo Ko Shiota odniósł się natomiast do technologii 5G, która umożliwia przesyłanie duże ilości danych bez latencji. Przyznał, że firma prowadzi prace w tym zakresie, ale – jak podkreślił – nie podąża tylko za modą. Rozważając, co możemy zaoferować w ramach naszej rozrywki i usług, bierzemy pod zarówno uwagę to, jak technologia zostanie zaaplikowana do rozgrywki, jak i to, jakie nowe wrażenia i gameplay możemy w rezultacie przedstawić konsumentom – wyjaśnił. Wskazał także na kwestię kosztów, które są ważnym czynnikiem, gdy mowa o 5G. Trudno jest używać nawet najlepszej technologii jeśli jest ona za droga – powiedział, dodając, że Nintendo będzie miało na uwadze również ten aspekt. 

Tetris 99 w pudełku i z nowym DLC

Dowodem na to, że „Wielkie N” myśli także o innym gamingu niż chmurowy, jest zapowiedź pudełkowego wydania wspomnianego powyżej Tetrisa 99. Ten sieciowy multiplayer przenosi do kultowej gry Aleksieja Pażytnowa (o której szerzej pisaliśmy w zeszłym miesiącu, przy okazji 35-lecia tytułu) elementy battle royale i pozwala rywalizować aż 99 graczom układającym tetromina. Dzięki kosztującej prawie 10 dolarów opcji DLC – Big Block – możliwa jest ponadto rozgrywka offline (np. w trybie Marathon).

Pudełkowa wersja Tetrisa 99 trafi na sklepowe 20 września (nieco później niż w Japonii, gdzie ukaże się już 9 sierpnia). Dołączona będzie do niej roczna subskrypcja Nintendo Switch Online oraz pełen pakiet DLC, włącznie z niedawno zapowiedzianą na kolejne miesiące tego roku aktualizacją. Zawierać ma ona opcję lokalnego trybu multiplayer dla ośmiu graczy (Local Arena) oraz wariant, w którym dwie osoby korzystają z jednego Joy-Cona (Share Battle). Uzupełniony Big Block będzie dostępny także w wersji cyfrowej za pośrednictwem strony Nintendo.

Sprawdźcie także plotki związane z wydaniem na Nintendo Switch Wiedźmina, który miałby się ukazać już we wrześniu.

Źródła: Nintendo, Nintendo UK, Nintendo of Europe, Eurogamer.net, TechRadar, Nintendo Life, Game Spew, TweakTown, Destructoid, arhn.eu