AirPods nie działa – co robić?
W takiej sytuacji nie panikuj, tylko sprawdź potencjalne przyczyny i poszukaj rozwiązania. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które mogą w tym pomóc.
Sprawdź stan etui ładującego
Jeśli słuchawki w ogóle się nie włączają, warto przede wszystkim upewnić się, że zarówno one, jak i dedykowane im etui, posiadają odpowiedni zapas energii.
O co chodzi? Mówiąc najprościej, opakowanie ładujące do AirPods nie posiada systemu ostrzegania o tym, że jego akumulator też potrzebuje uzupełnienia energii. W związku z tym, czasem może dojść do sytuacji, że mimo iż słuchawki są umieszczone w opakowaniu, było jej zbyt mało i nie zostały one naładowane.
Jak to zrobić? Wystarczy włożyć słuchawki do etui i podłączyć je do ładowania, np. za pomocą kabla Lightning, albo położenia ich na ładowarce indukcyjnej (jeśli ich wersja na to pozwala). Następnie, trzeba otworzyć etui ładujące w pobliżu iPhone’a i sprawdzić poziom naładowania sprzętu. Pamiętaj, że jeśli AirPods nie będą się ładować, konieczne może być tzw. wyzerowanie słuchawek. Przeczytasz o tym poniżej.
Przywracanie ustawień fabrycznych lub aktualizacja
Czasem, mimo że słuchawki są naładowane, może dojść do sytuacji, gdy mimo podłączenia do źródła dźwięku, nie odtwarzają one muzyki, albo działa np. wyłącznie jedna słuchawka. Wówczas, w pierwszej kolejności warto wykonać reset połączenia, ponownie parując ze sobą urządzenia.
Nie udało się? Druga rzecz, która może mieć na to wpływ, to przestarzałe oprogramowanie. Słuchawki powinny być na bieżąco aktualizowane i z założenia dba o to producent – w przypadku AirPodsów aktualizacje przebiegają automatycznie, bez wpływu użytkownika. Oznacza to, że nie da się ich w żaden sposób „wymusić”. Dzieje się to w tle. Jedyne, co do czego możesz się upewnić, to że słuchawki są prawidłowo połączone z urządzeniem z systemem iOS – jest to rzecz niezbędna do automatycznego rozpoczęcia aktualizacji.
Jeśli oprogramowanie jest aktualne, a słuchawki nadal nie zadziałają, może okazać się, że konieczne będzie ich tzw. wyzerowanie, czyli przywrócenie urządzenia do stanu pierwotnego i ponowna konfiguracja – trzeba to zrobić z poziomu zarówno słuchawek, jak i iPhone’a/iPad’a.
Dlaczego po wyzerowaniu słuchawek muszę teraz przy każdym użyciu łączyć się z telefonem, wcześniej były połączone cały czas