Dlaczego drukarka nie drukuje?
Brak odpowiednich atrybutów
Ten powód na pierwszy rzut oka może wydać się trywialny, ale niestety często zdarza się, że w codziennym roztargnieniu zapominamy o sprawdzeniu stanu papieru do drukarki w przeznaczonym dla niego podajniku. Tusz niestety też się sam nie uzupełni. Podobnie wygląda sytuacja z wymianą tonera.
W związku z tym, jeśli przy drukowaniu napotkasz błąd, zamiast wzywania wszystkich świętych, polecam w pierwszej kolejności sprawdzenie, czy Twojej drukarce nie brakuje tych podstawowych materiałów eksploatacyjnych.
Nieprawidłowe połączenie drukarki ze źródłem zasilania/nośnikiem danych
Sprawdź, czy drukarka jest prawidłowo podpięta do zasilania. Pamiętaj, że kabel powinien być zawsze wpięty do końca, na „sztywno”. W razie wątpliwości sięgnij po instrukcje producenta, gdzie znajdziesz szczegółową informację na temat poszczególnych gniazd i tego, do czego są przeznaczone. Jeżeli wydaje Ci się, że wszystko jest, jak powinno, a drukarka nadal nie działa, wyłącz i po 10 sekundach ponownie włącz zasilanie.
Jeśli chodzi o połączenie z komputerem, to zależy. Przede wszystkim od tego, czy łączysz się z nim poprzez sieć czy tradycyjnie – za pomocą kabla. W tej pierwszej opcji sprawdź konfigurację sieci oraz upewnij się, czy sprzęt znajduje się w zasięgu routera, przez który współpracuje z nośnikiem danych oraz czy uruchomiony został WPS sprzętu. Jeśli z kolei drukarka jest podłączona do nośnika za pomocą kabla, sprawdź, czy jest on prawidłowo podpięty – we właściwe gniazdo i w odpowiedni sposób.
Zła konfiguracja sprzętu
Kolejną rzeczą, którą trzeba sprawdzić w przypadku błędu, są systemowe ustawienia drukowania. Koniecznie zweryfikuj:
- czy masz zainstalowane prawidłowe sterowniki do drukarki?
- czy drukarka jest ustawiona jako sprzęt domyślny?
- czy drukarka nie znajduje się w trybie offline?
- jak wygląda kolejka drukowania?
Pamiętaj, że odpowiednie i aktualne sterowniki są niezbędne do prawidłowego działania drukarki. Z reguły są one dodawane do urządzenia na jakimś nośniku, np. pendrive czy płycie CD. Znajdziesz je również na stronie producenta – najłatwiej szukać ich po konkretnym modelu urządzenia.
Poprawna konfiguracja drukarki to również prawidłowe ustawienia drukowania. Model drukarki, z której korzystasz, powinien być więc na stałe ustawiony w panelu drukowania jako domyślny.
Jeśli drukarka nadal nie reaguje, sprawdź, czy nie przeszła do trybu offline, czyli po prostu – czy nie wygasła wskutek bezczynności. Wówczas wystarczy, że wciśniesz przycisk zasilania i w zasadzie to powinno wystarczyć. Warto zaznaczyć, że sytuacja ta może się zdarzyć również w momencie, kiedy router straci połączenie Wi-Fi z drukarką – w takiej sytuacji trzeba oba sprzęty skonfigurować ponownie.
Warto również kontrolować tzw. kolejkę wydruku. Znajduje się ona zazwyczaj w pasku zadań i jest sygnowana ikonką drukarki. Po jej rozwinięciu, użytkownikowi ukaże się pełna lista dokumentów, które czekają w kolejce do wydrukowania oraz akcji, jakie obecnie są w ich zakresie realizowane.
Może się okazać, że przez przypadek dokument został zlecony do wydruku kilkukrotnie, przez co „zapchał” bieżące zadania. Wówczas, najlepiej usunąć całą listę i zlecić druk ponownie. Zaleca się również zlecanie wydruku kolejnych dokumentów pojedynczo, co zapobiega powyższej sytuacji, bo zadania realizowane są na bieżąco.
Zaschnięty tusz! Miałem ten problem zdiagnozowany wyczytałem gdzieś na blogu Są jeszcze kartridże czyszczące i ostatnia lekcja drukarki atramentowe muszą być wpięte do gniazdka sieciowego, bo potrzebują zasilania do procesu samooczyszczenia. Tego nie wiedziałem. I tyle z moich mądrości jeśli mogłem w czym pomóc. Pozdrawiam i dzięki za info.