Cała gra zbudowana jest na mechanizmach współpracy. Gdy na ziemię padnie jeden z członków grupy, ktoś inny może podbiec i go podnieść. Możliwe jest również przekazywanie sobie apteczek czy tabletek przeciwbólowych. Grając na wyższych poziomach trudności absolutnie konieczne jest dobre zgranie zespołu, inaczej zgon całej drużyny murowany.
Oprócz kampanii kooperacyjnej dostępnych w grze jest również kilka trybów rozgrywki. W Versus pojawia się druga przeciwna grupa, wcielająca się w zarażonych. Gdy ocaleni muszą dotrzeć do końca etapu, druga drużyna musi ich powstrzymać.
Tryb Survival jest natomiast klasycznym trybem hordy, znanym chociażby z gier Gears of War. Tutaj 4 graczy musi jak najdłużej utrzymać się przy życiu, walcząc z coraz to kolejnymi hordami zombie.
Ostatnim z trybów jest Scavenge. Tutaj podobnie do Versusa gra 8 graczy, 4 na każdą ekipę. Ocaleni mają zebrać kanistry benzyny i napełnić jakiś generator, aby uciec z mapy, a druga ekipa musi im to uniemożliwić.
Specjalnie stworzony system AI Director 2.0 odpowiada za sztuczną inteligencję hordy i losowość map. Dzięki tej technologii każdorazowo na mapie losowana jest ilość przeciwników i ich lokalizacja, a także bronie, znajdźki, a nawet niektóre pomieszczenia na mapie i warunki pogodowe. Dzięki temu grając w tę samą kampanię po kilka razy, można doświadczyć zupełnie innej przygody.
Wymagania sprzętowe – Left 4 Dead 2
Gra trafiła na półki sklepowe w 2009 roku i jak na tamte czasy miała całkiem przeciętne wymagania sprzętowe. Działała na średniej klasy sprzęcie, wymagała jednak dość sporo pamięci ram (2 GB). Jak na dzisiejsze standardy jest to oczywiście niewiele i L4D2 bez problemu ruszy na niemal każdym komputerze z dedykowaną kartą graficzną.
- OS: Windows XP / Vista / 7 / 8 / 10
- Procesor: Intel Core 2 Duo 2.4GHz
- Karta graficzna: NVIDIA GTX 7600, ATI Radeon X1600 lub lepsze
- Pamięć RAM: 2 GB
- Dysk Twardy: 13 GB
„Rozdzielili oni modele postaci na kilka segmentów – głowę, TŁÓW, ręce, nogi, ubrania i TEKSTÓRY” XD
Słuszne uwagi, parę „baboli” językowych i błędów w tekście się pojawiło, znalazłem jeszcze kilka innych. Poprawki już naniesione. Dzięki za czujność. 🙂