Wstawaj, samuraju, mamy Mongołów do powstrzymania! Ghost of Tsushima potwierdzona na PC, a premiera gry bliżej niż myślisz

Plotki potwierdziły się i faktycznie doszło do oficjalnej zapowiedzi Ghost of Tsushima na PC! Gra zmierza na „blaszaki” w wersji kompletnej – Director’s Cut, a zadebiutuje na nich nawet szybciej, niż myślisz. Dowiedz się, czego oczekiwać po wersji PC, bo ta będzie wypchana po brzegi nowoczesnymi rozwiązaniami, takimi jak DLSS 3 i FSR 3.

Ghost of Tsushima: Director’s Cut zapowiedziane na PC!

Ghost of Tsushima, czyli kolejny hit Sony z 2020 roku, to gra z otwartym światem, która przenosi graczy do XIII-wiecznej Japonii (na wyspę Cuszima), gdzie samuraje muszą stoczyć walkę z mongolskim najeźdźcą. Gra gameplayowo przypomina serię Assassin’s Creed, ale to, co najbardziej ją wyróżnia, to samurajskie pojedynki, bo cała reszta wygląda dokładnie tak jak w krytykowanych ubisoftowych produkcjach (a nawet gorzej…).

Nie brzmi to jak zachęta, ale przypuszczam, że wielu graczy pecetowych czekało na tę produkcję i chyba trafi ona we właściwym czasie. Zwłaszcza że wersja PC nie została potraktowana po macoszemu, tylko zapowiada się na najlepszą możliwą edycję Ghost of Tsushima.

otwarty świat w ghost of tsushima director's cut

Wersja komputerowa Ghost of Tsushima na pełnym wypasie! DLSS 3, FSR 3 i co jeszcze?

Studio Nixxes Software, które przygotowuje wersję pecetową Ghost of Tsushima, kolejny raz zadba o graczy tej platformy sprzętowej. Dopiero co wspominałem o bogactwie różnego rodzaju technik w Horizon Forbidden West na PC, również konwersji opracowywanej w tym studiu, a nie gorzej będzie w nowo zapowiedzianej grze.

Czego spodziewać się w Ghost of Tsushima: Director’s Cut na PC?

  • Szerokich ustawień graficznych, które dostosujesz optymalnie do mocy swojego sprzętu oraz nieograniczonego fps.
  • NVIDIA DLSS 3 ze skalowaniem obrazu AI oraz funkcją Frame Generation do znacznego podniesienia wydajności gry.
  • AMD FSR 3 ze skalowaniem obrazu i funkcją Fluid Motion Frames do znacznego podniesienia wydajności gry.
  • Intel XeSS, czyli inteligentnego skalowania obrazu z użyciem algorytmów AI.
  • NVIDIA Reflex do obniżenia opóźnień podczas rozgrywki
  • NVIDIA DLAA, nowoczesnej formy wygładzania krawędzi.
  • Obsługi monitorów ultrapanoramicznych (w formatach 21:9, 32:9, a nawet 48:9 z trzema monitorami!)
  • Obsługi kontrolera DualSense z PS5, włącznie z haptycznymi wibracjami i adapcyjnymi triggerami.

Wersja PC będzie dostępna od razu z kooperacyjnym trybem rozgrywki o nazwie Legends oraz rozszerzeniem Wyspa Iki.

Wymagania sprzętowe Ghost of Tsushima na PC nie są jeszcze znane. Prawdopodobnie pojawią się do końca kwietnia lub początku maja. Będą one jednak na pewno dużo niższe od Horizon Forbidden West.

Kiedy premiera Ghost of Tsushima: Director’s Cut na PC?

Premiera Ghost of Tsushima na PC odbędzie się już 16 maja 2024 roku. O konwersji mówiło się w różnego rodzaju przeciekach już w 2021 roku, ale w końcu nadszedł czas, by zagrać w inną (biedniejszą) wersję Asasyna z akcją osadzoną w Japonii. Nie dziwi mnie chęć wydania gry przed Asssassin’s Creedem Red, którego akcja również przeniesie nas do Kraju Kwitnącej Wiśni. Bo po premierze produkcji Ubisoftu wrażenia z gry Sucker Punch byłyby zapewne mniej przyjemne.

samurajski pojedynek w ghost of tsushima director's cut

Gra będzie dostępna w pełnej polskiej wersji językowej, ale umożliwia ona granie z japońskimi głosami. Trafiła na platformy cyfrowej dystrybucji Steam i Epic Games Store, gdzie możesz już składać zamówienia przedpremierowe w cenie 259 zł.

Przeczytaj:

Zobacz również: