Pusty ekran w Apple Watch 6? Teraz można to naprawić

Niektórzy użytkownicy Apple Watch 6 skarżą się na pojawiający się czasem tzw. pusty ekran, czyli jego stałe wygaszenie i brak jakiejkolwiek reakcji na polecenia użytkownika. Nie pomagają tu ani systematyczne aktualizacje, ani zmiany w ustawieniach. Na zaistniałą sytuację zareagował sam producent. Firma z logiem nadgryzionego jabłka zaproponowała ostatnio specjalny program serwisowy dla wszystkich urządzeń dotkniętych tym problemem. Sprawdź, jak z niego skorzystać.

Problem pustego ekranu w Apple Watch 6

Borykasz się z problemem tzw. pustego ekranu w Apple Watch 6? Od teraz nie musisz rwać włosów z głowy za każdym razem, kiedy nie chce on z Tobą współpracować. Okazuje się bowiem, że amerykański producent postanowił wprowadzić „Program serwisowy Apple Watch Series 6”. 

Jego stworzenie, jak tłumaczy jedna z najbardziej rozpoznawalnych na świecie marek, było konieczne jako odpowiedź na powtarzające się problemy użytkowników z ekranami w Apple Watch 6. Na czym polegały? Mówiąc najprościej ulegały niekontrolowanemu wygaszeniu, a to skutkowało brakiem reakcji na jakiekolwiek polecenia, powodując frustrację i zmuszając do resetu urządzenia. 

Producent zaznacza, że według jego informacji, ta niechlubna przypadłość dotyczy jedynie niewielkiego odsetka urządzeń Apple Watch 6 o 40-milimetrowym rozmiarze koperty, wyprodukowanych pomiędzy kwietniem a wrześniem 2021 roku. I to właśnie im dedykuje swój program naprawczy. 

apple watch 6 pusty ekran

Program serwisowy Apple – jak skorzystać?

Aby skorzystać z propozycji Apple, wystarczy wejść na stronę producenta, wybrać odpowiednią zakładkę serwisową i podać numer seryjny urządzenia. Ten ostatni uzyskamy w aplikacji mobilnej zegarka na iPhonie, korzystając z karty „Mój zegarek” i wybierając zakładkę „Ogólne”, a następnie „Informacje”. Innym sposobem jest odczytanie numeru seryjnego z obudowy zegarka.

Weryfikacja indywidualnego numeru Apple Watch 6 potwierdzi, czy urządzenie kwalifikuje się do programu naprawczego Apple.

Apple Watch Series 6

Jeśli zegarek uzyska status kwalifikujący go do naprawy, można go dostarczyć do serwisu Apple na kilka sposobów. Oto i one:

  • dostarczenie bezpośrednio do oficjalnego serwisu Apple,
  • kontakt poprzez oficjalny, stacjonarny sklep producenta,
  • kontakt poprzez dział wsparcia marki – pozwoli zorganizować wysyłkę za pośrednictwem serwisu Apple.

Czy są jakieś wyłączenia? Naturalnie. 

Producent zastrzega sobie, że jeśli zegarek będzie nosił jakiekolwiek uszkodzenia, które utrudniają obsługę, to aby skorzystać z programu naprawczego ekranu, będą one musiały być najpierw naprawione – a to może wiązać się z dodatkowymi kosztami. 

Apple zaznacza również, że oferta serwisowa dla ekranu nie wydłuża podstawowego okresu gwarancji, oraz że może ograniczyć naprawę do kraju lub regionu zakupu. Z pomocy Apple można skorzystać też jedynie przez dwa lata od zakupu wadliwego urządzenia.