Aplikacje w liczbach – garść statystyk
Jeśli przyjrzeć się bliżej liczbom, średni dzienny czas poświęcany na korzystanie z aplikacji jest wyższy o 30% niż w 2020 roku. Konsumenci wydali na apki 170 miliardów dolarów – o 19% więcej niż rok wcześniej.
W 2021 roku pojawiły się 2 miliony nowych aplikacji i gier mobilnych. Sam smartfonowy gaming przyniósł 116 miliardów dolarów przychodu, co oznacza wzrost o 15%. W pierwszej trójce znalazły się takie gry, jak: Bridge Race, Hair Challenge i Count Masters.
Wydatki na reklamę przekroczyły 295 miliardów dolarów, czyli więcej o 23% niż w 2020 roku, a szacuje się, że 2022 rok zamknie się w 350 miliardach dolarów.
W 2021 roku pod względem liczby pobrań królował TikTok – na urządzeniach mobilnych lądował ponad 650 milionów razy. Z kolei najwięcej czasu absorbuje Facebook, będąc w dalszym ciągu największym oknem na wirtualny świat. Gigantyczny wzrost w tej kategorii zanotował wspomniany TikTok, bo aż o 90%. Jeśli trend się utrzyma, w 2022 roku zamelduje się na podium. W 2021 roku wyprzedziły go Facebook, WhatsApp, Messenger, Instagram i Amazon. Sprawdźcie szczegółowe zestawienie najpopularniejszych aplikacji w 2021 roku.
Biorąc pod uwagę kategorie, największym powodzeniem cieszą się aplikacje dotyczące zdrowia – liczba pobrań wzrosła o 187 procent. Na drugim miejscu znajdują się apki biznesowe (wzrost o 102%), a podium uzupełniają gry (39% pobrań więcej). Największy wzrost pod względem przychodów zanotowały aplikacje randkowe – zarobiły 4 miliardy dolarów (więcej o 55% w porównaniu z 2019 rokiem).
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że 2022 rok będzie kolejnym, który przyniesie nowe rekordy. Największe liczby ma szanse wykręcić TikTok, dominując rynek aplikacji mobilnych.
Źródła: AppAnnie / cmosmagazine.com / Sensor Tower