Adidas otwiera się na Metaverse i ogłasza współpracę z NFT Projects Bored Ape Yacht Club

Niemiecka korporacja produkująca buty, odzież sportową i akcesoria wkracza do świata kryptoaktyw. Adidas rozpoczyna współpracę z markami non-fungible token (NFT) i giełdą Coinbase. Dodatkowo awatar używany teraz przez firmę na koncie twitterowym to prawdziwe NFT, które nazywa się Indigo Herz.

Co to jest NFT?

W skrócie: NFT jest podobne do kryptowalut, ponieważ składa się z unikalnego elementu kodu blockchain. Różnica polega na tym, że token NFT jest niezmienny, nie można go wymienić na inny i nie da się go podzielić. Pliku NFT nie można podrobić, ani utworzyć jego kopii. Ujmując to prościej – token NFT jest jak obraz Leonarda da Vinci lub Michała Anioła – jedyny na świecie i niepowtarzalny.

Szczegółowe informacje odnośnie NFT znajdziesz w artykule: Co to jest NFT i dlaczego ludzie chcą płacić za niego miliony?

O co chodzi ze zdjęciem profilowym Adidasa?

Zdjęcie profilowe Adidasa w serwisie Twitter to plik NFT. Adidas chce, aby świat wiedział, że wkracza w świat technologii blockchain i metaverse’ów kolekcjonerskich. 2 grudnia konto firmy na Twitterze ogłosiło, że połączyło siły z inwestorem kryptowalutowym Gmoney, projektem Bored Ape Yacht Club (BAYC) NFT i Punks Comic.

W poście marka udostępniła również 29-sekundowy klip wideo, który pokazuje trzy małpy z kosmosu wchodzące na Ziemię, gdzie docierają do krainy metawersu w kształcie logo marki firmy. Może wizualnie nie jest to najpiękniejszy obraz dla oczu, ale doskonale przedstawia plany Adidasa.

Firma zaktualizowała swój awatar profilu na Twitterze o zdjęcie BAYC. Adidas kupił Bored Ape Yacht Club nr 8 774, który został sprzedany za 46 eth, czyli 156 000 USD w momencie transakcji. Przedstawiona na grafice małpa ma okulary przeciwsłoneczne w kształcie serca, złote kolczyki, kapelusik i żółtą kurtkę Adidas z klasycznym wzorem w trzy paski.

Jakie inne NFT kupił Adidas?

Dwa tygodnie temu Adidas po raz pierwszy pojawił się w świecie NFT, uruchamiając token POAP (Proof of Attendance Protocol) przyznawany osobom, które odwiedziły określoną stronę internetową. Umożliwia właścicielom tokenów wymianę zasobów cyfrowych na jakiś tajemniczy przedmiot w przyszłości. Niedługo potem tweet z Adidas Originals więcej niż sugerował, że firma kupiła ziemię w grze blockchain The Sandbox.

Jednak konkurencja nie śpi, a swoje ruchy w świecie wykonuje również Nike. Firma z siedzibą w Oregonie zarejestrowała siedem nowych znaków towarowych związanych z komercjalizacją cyfrowej markowej odzieży i utworzyła grupę ds. tworzenia produktów cyfrowych. Bezpośrednio może się to wiązać z nawiązaniem współpracy z deweloperami odpowiedzialnymi za grę Roblox.

Wracając do Adidasa, ten nawiązał również współpracę z Coinbase, czyli platformą służącą do swobodnego dokonywanie zakupu i sprzedaż kryptowalut. Nie podano jednak jeszcze żadnych szczegółów. Natomiast można wysnuć prosty wniosek, że Adidas niekoniecznie ma na celu wprowadzenie na rynek produktu NFT, który jest pierwotnie związany z firmą. Plany mogą być dużo, dużo szersze.

Sprawdź również: