Xbox Game Pass – styczeń 2020. Kolejne świetne tytuły w bibliotece, jest też polski akcent

Subskrybenci Xbox Game Pass na brak gier narzekać nie mogą. W styczniu 2020 do biblioteki usługi dołączą kolejne znakomite tytuły, w tym jeden autorstwa polskiego studia. Co nowego czeka na nas na konsolach Xbox One i komputerach osobistych?

Microsoft nie zwalnia tempa

O ile dawno już zdążyłem zapomnieć, że mam wykupione EA Access (którego raczej nie przedłużę), tak Microsoft ze swoim Game Passem ani na moment nie pozwala o sobie zapomnieć. Dopiero co odpalone zostały dwie petardy: bożonarodzeniowa w postaci Wiedźmina 3: Dziki Gon i noworoczna w postaci GTA 5, a już czekają na nas kolejne nowości. Pierwsze z nich będą dostępne do ogarnia już od dzisiaj.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Xbox One: co nowego w Game Passie w styczniu 2020?

Na ten moment zaplanowano włączenie do Game Passa trzech nowych tytułów na konsole Xbox One, choć trzeba pamiętać, że styczniowa aktualizacja zakłada również wspomniane GTA 5, dodane 3 stycznia. W co oprócz megaprodukcji Rockstara zagramy w tym miesiącu?

  • Frostpunk: Console Edition – gra dostępna od 9 stycznia 2020.
  • Sword Art Online: Fatal Bullet – gra dostępna od 9 stycznia 2020.
  • Tekken 7 – gra dostępna od 16 stycznia.

Frostpunk: Console Edition

Na początek polski akcent (na szczęście nie ten z Sylwestra Marzeń), o którym wspomnieliśmy na początku. Frostpunk to bardzo udana produkcja warszawskiego studia 11 bit studios. Gra łączy sobie gatunki: strategii czasu rzeczywistego z city builderem. Do ubiegłego roku w Frostpunk grać mogli wyłącznie posiadacze pecetów, zmieniło się to w październiku 2019, kiedy swoją premierę miały porty gry na platformy: Xbox One i PlayStation 4.

Osią fabularną rozgrywki jest alternatywna wersja XIX-wiecznego świata, w którym doszło do nowej epoki lodowcowej. Przetrwać udało się wyłącznie nielicznym i naszym zadaniem jest pomóc im w dostosowaniu się do nowej rzeczywistości. Tworzymy więc i rozbudowujemy osadę, skoncentrowaną wokół generatora ciepła.

Co ciekawe, 21 stycznia ma pojawić się duży dodatek do gry, zatytułowany: „The Last Autumn”. Więcej na jego temat przeczytacie w tekście o styczniowych premierach gier.

Sword Art Online: Fatal Bullet

Bardzo dobry RPG akcji od studia odpowiedzialnego za bijatyki z cyklu Dragon Ball: Xenoverse. Gra jest adaptacją mało znanej w Polsce marki „Sword Art. Online”, obejmującej serię powieści ilustrowanych, mangę, anime i właśnie gry.

Sword Art Online: Fatal Bullet, podobnie jak i całe wspomniane uniwersum, osadzone jest w niedalekiej przyszłości, w której wirtualna rzeczywistość pozwala na niespotykane dotąd wrażenia z gier. Fatal Bullet rozgrywa się w grze Gun Gale Online – VRMMORPG znanym z drugiego sezonu anime.

Co nas czeka? Dużo walki i eksploracji, podejmowanie decyzji mających fabularne konsekwencje, ale też masę satysfakcji z rozgrywki, bo Sword Art Online: Fatal Bullet to kawał porządnego RPG-a akcji.

Tekken 7

Kolejna bijatyka w bibliotece usługi Game Pass. Marki Tekken żadnemu graczowi specjalnie przedstawiać nie trzeba. Ostatnia odsłona, oznaczona cyferką 7, jest pierwszą w historii cyklu, która trafiła nie tylko na automaty i konsole, ale też na pecety.

Czy siódmy Tekken wprowadza do gatunku jakieś przełomowe innowacje? Raczej nie. Część krytyków i graczy wytyka nawet „siódemce” próbę bycia klonem Mortal Kombat. Nie znaczy to jednak, że gra jest zła. Bo nie jest. System walki jest naprawdę kapitalny, dostaliśmy Story Mode z cutscenkami i sekwencjami dialogowymi, a walka jeden na jednego z żywym przeciwnikiem potrafi generować olbrzymie pokłady emocji i frajdy.

Styczniowa aktualizacja Game Passa na PC

Dla pecetowców Microsoft przygotował w tym miesiącu dwie propozycje. Pierwszą z nich dzielą z Xboksowcami, bo jest nią Frostpunk w wersji na komputery stacjonarne.

Druga natomiast to FTL: Faster Than Light – siedmioletnia już strategiczna gra indie osadzona w realiach science fiction. W FTL planujemy trasę statku kosmicznego (w trybie turowym), dowodzimy walkom (w czasie rzeczywistym), zarządzamy załogą i dokonujemy ulepszeń naszej jednostki.

Każdy członek naszej załogi ma własne personalia i cechy charakteru, a jego śmierć jest ostateczna, więc rozgrywka wymaga umiejętnego zarządzania naszymi podwładnymi, bo każda nieprzemyślana decyzja może kosztować życie któregoś z nich.