GeForce RTX 4080 bije wydajnością w grach topowego GPU z poprzedniej generacji – GeForce RTX 3090 Ti, a co dopiero mówić o GeForce RTX 3080. Czy o tym samym można mówić w kontekście aplikacji dla profesjonalistów? Przekonaj się z naszych testów.
Zanim jednak przejdziesz do (omówienia) wyników, warto dodać, że testowany komputer x-kom PRO ma ustawioną przez inżynierów x-komu krzywą wentylatorów pod kątem optymalnej pracy. Sama jednostka cechuje się dobrze dobranym połączeniem wysokowydajnych podzespołów: drugiej z kolei flagowej karty NVIDIA Ada Lovelace oraz topowego Intel Core i9-13900F z serii Intel Core 13. generacji bez odblokowanego mnożnika i zintegrowanego układu graficznego.
Test x-kom PRO z i9-13900F i RTX 4080 w aplikacjach do renderingu i animacji 3D
Komputery x-kom PRO z kartami graficznymi GeForce RTX (30 lub 40) spisują się bez zarzutu w wielu różnych zastosowaniach profesjonalnych, ale na tapet wzięliśmy głównie rendering i animacje 3D. Jak w benchmarkach sprawdza się wymarzony tandem GeForce RTX 4080 i Intel Core i9-13900F? Poznaj wyniki.
3D Particle Movement
To opracowany przez redaktora serwisu AnandTech benchmark, który powstał z myślą o symulowaniu sześciu odmiennych algorytmów ruchu cząstek w przestrzeni 3D. Określa on całkowite tempo ich ruchu, które jest wyrażane w milionach operacji (ruchów) na sekundę. Tych im więcej, tym lepiej, a wynik uzyskany na Intel Core i9-13900F (6079,7 milionów operacji na sekundę) jest adekwatny do wydajności i możliwości procesora.
Blender
Układy z serii GeForce RTX 40 są w stanie renderować znacznie szybciej niż procesor, co widać doskonale po liczbie sampli na sekundę w wynikach w Blenderze. Tych ich więcej, tym oczywiście lepiej, bo wtedy dany obraz jest mniej zaszumiony (bardziej klarowny i szczegółowy). GPU jest w stanie poradzić sobie ze znacznie większą liczbą próbek i po prostu znacznie sprawniej przedstawi złożoną scenę.
Różnica w renderowaniu w każdym z trzech wybranych scenariuszy wypada znacząco na korzyść GPU (12-15-krotnie lepiej od CPU!). Flagowym procesorom to samo zadanie zajmuje nawet ponad 3 minuty, natomiast w (prawie) topowych kartach graficznych GeForce RTX ten czas jest liczony w kilkunastu (!) lub ponad 20 sekundach w zależności od modelu GPU. Różnica jest zatem kolosalna!
Blender CPU