TikTok wprowadza aktualizację dla użytkowników tabletów i urządzeń składanych

Od teraz oglądanie TikToka na większym ekranie ma być wygodniejsze. Znana i lubiana platforma społecznościowa właśnie zrobiła kolejny krok naprzód i wprowadziła aktualizację, która ma pomagać w odbiorze treści na ekranie większym niż ten proponowany w smartfonach. Nie da się kryć, że optymalizacja TikToka to ukłon w stronę fanów tabletów, urządzeń składanych i wszystkich tych, którzy chcą komfortowo przeglądać social media na większym ekranie. Co konkretnie przynosi?

Optymalizacja TikToka na większych ekranach

TikTok rozumie, że niektórzy z nas wolą większe ekrany. W związku z tym znana i lubiana platforma społecznościowa właśnie ogłosiła nową aktualizację, która sprawia, że treści publikowane na platformie będą dostosowane do dużych ekranach tabletów i urządzeń składanych. Tak, aby obcowanie z nimi w ten sposób niosło za sobą możliwe najlepsze doświadczenia u użytkowników. Czego konkretnie można się spodziewać po tej zmianie?

Lepsza jakość obrazu

Pierwszą rzeczą, która została ulepszona jest jakość materiałów wyświetlanych na większych urządzeniach. Od teraz możemy cieszyć się wyraźniejszym o dostosowanym do standardów dużych ekranów obrazem.  

Intuicyjna nawigacja

W ramach aktualizacji TikToka mają pojawić się także specjalne paski nawigacyjne na górze i dole ekranu, co ma ułatwić i przyspieszyć dostęp do poszczególnych funkcji na dużym wyświetlaczu. 

Wsparcie dla orientacji poziomej i pionowej

Ostatnią, ale nie mniej ważną zmianą jest automatyczna zmiana orientacji obrazu. Oznacza to, że bez względu na to, jak trzymany będzie tablet czy urządzenie składane – w pionie lub w poziomie – TikTok adekwatnie do tego dostosuje wyświetlany obraz. 

tik tok zmiana orientacji na tablecie
fot. newsroom.tiktok.com

Zmiany dla ludzi, korzyści dla TikToka 

Czy najnowsza aktualizacja TikToka to krok w stronę przyszłości mediów społecznościowych, gdzie wielkość ekranu i jakość znów wracają do łask? Czas pokaże. Plotki głoszą też, że twórcy platformy biorą pod uwagę szczególnie młodsze pokolenie użytkowników, które nie ma jeszcze smartfonów. Mówi się także, że chcą być w ten sposób „o krok” do przodu przed rynkową konkurencją, w tym Instagramem.

Źródła tekstu: 
  • https://techcrunch.com/2023/12/18/tiktok-rolls-out-an-enhanced-app-experience-for-tablets-and-foldables/?guccounter=1 
  • https://newsroom.tiktok.com/en-ca/larger-screens-ca
  • https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-launches-improved-experience-on-tablets-and-foldable-devices/702842/