Samobójstwo na TikToku
Ostatnio na jaw wyciekła informacja o tym, w jaki sposób dział PR TikToka w 2019 roku zareagował na transmitowane na żywo samobójstwo brazylijskiego nastolatka. Relację z tego tragicznego wydarzenia oglądało 280 osób, pod filmem pojawiło się kilkaset komentarzy, a zgłoszenie o całym zajściu przesłało 15 użytkowników.
Film został usunięty po półtorej godziny od całego zajścia. Według relacji byłego pracownika, firma zamiast w pierwsze kolejności powiadomić policję o tym tragicznym wydarzeniu, zaczęła szykować oficjalne oświadczenia dla mediów. Opracowywano strategię mająca na celu, aby informacje o całym zajściu nie wyciekły poza serwis, w efekcie czego policja powiadomiona została dopiero po 3 godzinach od całego zajścia.
Firma, chcąc zminimalizować negatywny wpływ tego zdarzenia na jej reputację, osiągnęła efekt zupełnie odwrotny. Ujawnienie tej nieodpowiedzialnej reakcji stało się bowiem źródłem kryzysu wizerunkowego TikToka.
Co racja to racja