Premiera BMW i7 – cena, specyfikacja i data prezentacji

Do premiery BMW i7 zostało zaledwie kilka dni. Jednak już teraz poznaliśmy kilka wartych uwagi szczegółów. Najnowszy elektryczny sedan bawarskiego koncernu będzie wyposażony m.in. w 31-calowy wyświetlacz 8K dla pasażerów oraz grill, jakiego do tej pory nie widzieliście. Dowiedzcie się więcej o specyfikacji i szacowanej cenie BMW i7.

Debiut BMW i7, co warto wiedzieć?

BMW i7 to największy sedan tej marki, jaki kiedykolwiek powstał. Jego premierę zaplanowano na 20 kwietnia, czyli w momencie pisania tego artykułu zostało zaledwie kilka dni. Nie będzie to odosobniona premiera, bowiem tego dnia poznamy całą nową generację Serii 7, jednak opisywany elektryk będzie najmocniejszym modelem i jak można się domyśleć, to właśnie on zrobi największy szum.

Jako ciekawostkę mogę dodać, że premiera miała odbyć się podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Pekinie, które były zaplanowane na 21-30 kwietnia. Wydarzenie zostało jednak przełożone z powodu gwałtownego wzrostu zachorowań na COVID-19. Teraz prezentacja odbędzie się w siedzibie koncernu, a transmisję z tego wydarzenia zobaczymy w formie online.

BMW i7 front i grill

Wśród osób, które uroczyście przedstawią nadchodzącą Serię 7, znalazły się takie osobowości jak Oliver Zipse, prezes zarządu BMW Group oraz Adrian van Hooydonk, który odpowiada za grupę pracującą nad stylistyką modeli.

BMW i7 jest tak naprawdę odpowiedzią na model EQS produkcji Mercedesa. Ten pierwszy jednak zachowa bardziej tradycyjną sylwetkę, nie zważając zbytnio na aerodynamikę. Mówiąc tradycyjną, nie mam na myśli przestarzałej, bo z pewnością wrażenie zrobi atrapa chłodnicy (potocznie zwana grillem), która wokół jest podświetlana. Już teraz wywołała ona sporo kontrowersji i ma ona swoich zwolenników, jak i przeciwników. Według inżynierów i7 będzie najbardziej luksusowym sedanem, jaki do tej pory powstał w historii elektrycznej motoryzacji.

Jak wygląda BMW i7?

W internecie próżno szukać autentycznych zdjęć BMW i7, projekt jest dobrze chroniony przez firmę i do dyspozycji mamy jedynie niezbyt szczegółowe, tajemnicze zdjęcia z informacji prasowych barawczyków. Oprócz wcześniej wspomnianego ogromnego grilla z LED-ami, drastycznej zmianie uległy też przednie lampy, które teraz są niewielkimi prostokątami o proporcjach nierównomiernych do wielkości frontu. Będą one dodatkowo podzielone i umieszczone w dwóch poziomach. Na krawędziach przedniego zderzaka otrzymamy wloty powietrza. Nie wiadomo jednak, czy faktycznie będą one służyć do chłodzenia, czy jest to jedynie element designu.

Prezesi dużych korporacji i gwiazdy, które będą przemierzać drogi na tylnej kanapie Serii 7, zostaną rozpieszczeni ogromnym, bo 31-calowym wyświetlaczem, który wysuwa się z podsufitki. Co ciekawe jego rozdzielczość będzie naprawdę kinowa, bowiem filmy oglądać można w 8K, a promorcje ekranu wynoszą 32:9. Theater Screen, bo tak nazywa się ten „telewizor”, nie będzie jednak zarezerwowany wyłącznie dla BMW i7. Ma on pojawić się także w innych modelach z „wyższej półki”.

Kierowca będzie miał także do dyspozycji zakrzywiony wyświetlacz. Co prawda nie będzie on wynosił 56-cali jak w przypadku Mercedesa EQS, ale z pewnością powinien wystarczyć. Oprócz przeprojektowanego zestawu wskaźników będzie on posiadać najnowszy system inforozrywki zwany iDrive 8. Nie może zabraknąć Interaction Bara, czyli dotykowego paska na desce rozdzielczej i drzwiach. Oprócz tego w zależności od wersji wyposażenia będzie dostępny szklany dach „Sky Lounge” z podświetleniem LED oraz nowy system synchronizacji nastroju wnętrza z wybranym trybem jazdy.

BMW i7 wyświetlacz
31-calowy wyświetlacz kinowy 8K

BMW i7 – zasięg, moc i przewidywana cena

Niewiele wiemy natomiast o dostępnym układzie napędowym i pojemności akumulatorów. Najnowsze źródła podają, że premierowe BMW i7 zostanie zaprezentowane z baterią o pojemności 120 kWh, a topowy wariant z trzema silnikami elektrycznymi ma generować moc 750 koni mechanicznych. Według WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vegicles Test Procedure), czyli ujednoliconemu testowi, które muszą przejść wszystkie samochody lekkie i dostawcze, szacowany zasięg wynosi od 580 do 610 kilometrów. Natomiast zużycie energii na 100 kilometrów wyniesie do 19,7 kWh. Analitycy przewidują, że ceny elektrycznej limuzyny od BMW mogą zacząć się od około 100 tysięcy euro, czyli blisko pół miliona złotych, nie będzie to jednak maksimum, który zapłacimy, wybierając najmocniejszy model z wypasami.

BMW i7 wygląd

Jak będzie naprawdę, dowiemy się już 20 kwietnia. Wtedy to poznamy wszystkie szczegóły i zobaczymy BMW i7 w pełnej okazałości. Osobiście nie mogę się już doczekać prezentacji, a Wy co sądzicie o elektrycznym luksusowym sedanie bawarskiego koncernu? Tak prezentuje się przyszłość, czy jest to trochę przerost formy nad treścią?

Przeczytaj także: