Hardware wyprzedza software, czyli zmiana dostawcy układów scalonych
Za całe zamieszanie obwiniana jest zmiana dostawcy mikroprocesorów. Już od 2020 na rynku obserwujemy poważne problemy z dostawami układów scalonych i nie zanosi się na to, by zostały one szybko rozwiązane. W związku z tym producenci tychże elementów zacierają ręce, gdyż mamy rynek sprzedawcy. Z kolei konsumenci, czyli w tym przypadku producenci urządzeń bazujących na tychże procesorach, mają ból głowy.
Oczywiście każdy problem da się rozwiązać, a skoro jest popyt i to na wysokich poziomach, to siłą rzeczy pojawić musi się i podaż. BMW znalazło nowego dostawcę mikroprocesorów, ale jak się okazuje, nie sztuką jest kupić sam procesor, a cały wic polega na tym, by w pakiecie od razu mieć stosowne oprogramowanie.
Nowe procesory miały być montowane w niektórych samochodach marki BMW od początku tego roku. Towarzyszące im oprogramowanie nie zostało jednak dostarczone na czas i stąd cały problem. Jak nietrudno się domyślić, firma raczej nie zostawi swoich klientów na lodzie.
No u mnie ani Android Auto ani Apple Car play się nigdzie nie pojawia, (nie ma po tym śladu w całym systemie) – auto z lutego (840i), serwis też coś wspominał już na etapie produkcji, że może być z tym problem i będzie potrzebna aktualizacja. Oby pomogło.
Problem również spotykany na terenie PL.
Wiele wyprodukowanych samochodów od początku 2022, m.in. Seria 1, 2, 3 są dostarczane bez opisywanych funkcjonalności – oznaczenie kodowe 6P1.
Również ta informacja jest dodawana do nowych zamówienie – samochodów – już na poziomie konfiguratora na stornie www.bmw.pl
Nowe X4, mam ten sam problem, podobno w maju ma zacząć działać 🙁
m440i gc z marca również bez.
X3 odebrane 18.05.2002 r. – ten sam problem. Ma być rozwiązany do końca czerwca …
M340i produkcja marcowa – również problem z Apple Car Play jak i ładowaniem indukcyjnym…
X3 odebrane w maju 22 – Apple car nie działa
A ładowanie indukcyjne działa?
Moje X3 to samo odebrane w maju 2022 mamy lipiec i dalej brak rozwiązania
Dzwoniłem do BMW, niestety nie obejdzie się bez wizyty w serwisie w celu restartu systemu i instalacji najnowszej wersji oprogramowania. Obecnie prowadzona jest akcja serwisowa związana właśnie z tym problemem. Mam umówioną wizytę na 14 lipca dam znać czy serwis naprawił problem.
Wizyta w serwisie pomogła – Apple Car Play działa hurra 😀