Powstaje nowy Tomb Raider. Gra będzie działać na silniku Unreal Engine 5

Podczas najnowszej konferencji Epic Games, studio Crystal Dynamics ogłosiło, że rozpoczyna prace nad nową odsłoną serii Tomb Raider. Nowe przygody Lary Croft powstaną na silniku Unreal Engine 5, podobnie jak zapowiedziany kilka dni temu Wiedźmin od CD Project RED. Aż chce się powiedzieć: „Będę grał w grę”.

Nowy Tomb Raider od studia Crystal Dynamics

Seria Tomb Raider towarzyszy mi od najmłodszych lat mojego życia i choć nie jestem jej największym fanem, to darzę produkcje pewnym niewyjaśnionym sentymentem. Dlatego ucieszył mnie fakt, że na wydarzeniu State of Unreal, zapowiedziano nową część przygód Lary. Ale skąd ta radość? W przeciwieństwie do ostatnie odsłony, za produkcję odpowiedzialna jest dobrze znana ekipa Crystal Dynamics.

Nie chcę tutaj wyjść na strasznego krytykanta, ale stworzony przez Eidos Montreal Shadow of the Tomb Raider, to moim zdaniem najgorsza część nowej trylogii. Dodatkowo w sieci krążą plotki na temat tego, że Jeff Ross, producent Days Gone dołączył do studia Crystal Dynamics i objął stanowisko Design Directora.

Prawdziwą wisienką na torcie jest informacja, że tytuł powstaje na bazie Unreal Engine 5, podobnie jak nowa Wiedźmińska saga. Silnik od Epic Games zastąpi autorskie rozwiązanie Square Enix, na którym działają poprzednie trzy części. W związku z tym na twitterowym koncie Tomb Raidera pojawił się wpis, w którym Dallas Dickinson, czyli dyrektor odpowiedzialny za markę Tomb Raider, stwierdził, że celem firmy jest przesunięcie granic realizmu i stworzenie wysokiej jakości filmowej przygodowej gry akcji.

Ogromne możliwości silnika Unreal Engine 5

Zapowiedziany jakiś czas temu silnik Unreal Engin 5, za sprawą matriksowego demo zrobił na graczach naprawdę spore wrażenie. Teraz kolejny wagonik do pociągu hype dokłada studio Coalition, czyli twórcy gier z serii Gears of War. Grupa przygotowała film „The Cavern”, który prezentuje dokładnie możliwości najnowszego silnika od Epic Games.

Trzeba przyznać, że jakość wideo robi wrażenie. Mimo wszystko musisz pamiętać, że jest to wcześniej wyrenderowany materiał, więc uzyskanie takiej oprawy w grze może być na razie nieosiągalne dla domowych komputerów. Niemniej jednak Ureal Engine 5 daje ogromne możliwości, które w dobrych rękach mogą zapewnić niemal fotorealistyczną grafikę.

Sprawdź także: