Wiedźmin 4 oficjalnie zapowiedziany. Powstanie na silniku Unreal Engine 5

Wiedźmin 4 został właśnie oficjalnie zapowiedziany przez CD Projekt RED. Fani Białego Wilka mają powody do radości, ponieważ oficjalna zapowiedź nie tylko zdradza początek nowej sagi, ale też zupełnie nowe rozwiązania techniczne, które wynikają ze współpracy z Epic Games – jednym z najpopularniejszych obecnie wydawców i producentów gier. Co wiemy o najnowszej odsłonie Wiedźmina?

Zaczyna się nowa saga, czyli zapowiedź Wiedźmina 4

CD Projekt RED pochwaliło się czwartą częścią Wiedźmina, pokazując nam grafikę z przyśnieżonym medalionem opatrzonym wymownym hasłem A New saga begins, które nie pozostawia miejsca na żadne złudzenia. Dużo miejsca natomiast pozostanie na domysły, ponieważ poza tym nie znamy wiele więcej szczegółów. 

Możemy tylko przypuszczać, że widoczny medalion należy do Cechu Szkoły Kota lub Cechu Szkoły Rysia.  To oznacza, że najprawdopodobniej nie zobaczymy już Geralta w roli głównego bohatera gry.

Wiedźmin 4 na silniku Unreal Engine 5

Drugą najważniejszą informacją zaraz po potwierdzeniu czwartej części Wiedźmina jest to, że CD Projekt RED rezygnuje z autorskiego silnika REDengine, by stworzyć grę na Unreal Engine 5. „Redzi” nie tylko będą wykorzystywać rozwiązania proponowane przez silnik Epic Games, ale także wspólnie z tym producentem rozwijać go. Paweł Zawodny z CD Projekt RED w oficjalnym oświadczeniu twierdzi, że to jest szeroko zakrojona współpraca:

Jednym z kluczowych filarów RED 2.0 — transformacji, którą obecnie przechodzi studio — jest większy nacisk na technologię i właśnie to działanie leży u podstaw naszej współpracy z Epic Games. Naszym celem nie było po prostu pozyskanie licencji na silnik; razem z naszymi partnerami widzimy tę współpracę jako pierwszy krok w długiej i owocnej współpracy.

W przypadku wcześniejszych gier studia, rozwój i przygotowanie REDengine pod dany tytuł wymagało znacznych zasobów i nakładu pracy. Dlatego niezwykle ważne było dla nas, aby w przypadku kolejnej gry CD Projekt RED wyznaczyć kierunek technologiczny tak szybko, jak to możliwe. Współpraca, którą nawiązaliśmy podniesie efektywność w procesie produkcji, a także jej przewidywalność. Jednocześnie dzięki niej otrzymamy dostęp do narzędzi do tworzenia gier z najwyżej półki. Nie mogę się doczekać, aby zobaczyć jakie niesamowite przygody uda nam się stworzyć w Unreal Engine 5!
Paweł Zawodny
CTO CD Projekt RED

Dla niektórych informacja o tym, że Wiedźmin 4 powstaje na silniku Unreal Engine 5 może być bardziej ekscytująca niż sam fakt zapowiedzenia kolejnej części tej gry. Wszak jej powstanie było praktycznie pewne, a możliwości silnika Unreal Engine 5 robią piorunujące wrażenie. 

Na czym polega jego magia? Unreal Engine 5 – wszystko, co wiemy o silniku Epic Games

Co więcej, silnik Unreal Engine 5 będzie wykorzystywany przez zespół z Warszawy we wszystkich nadchodzących projektach. 

A co z dotychczasowym silnikiem REDengine? Warszawiacy dalej będą korzystać z niego do tworzenia nadchodzącego dodatku do Cyberpunka 2077. 

Data premiery Wiedźmina 4 pozostaje tajemnicą

I tak naprawdę to tyle oficjalnych informacji, których udzieliło CD Projekt RED. Nie znamy daty premiery gry, ale możemy być pewni, że po oficjalnej zapowiedzi polskie studio sukcesywnie będzie dzieliło się z nami kolejnymi informacjami na jej temat.

Wiedźmin 4 był wyczekiwany już od lat i w tym czasie zdążyło już powstać wiele teorii na jego temat. Również i my pokusiliśmy się o pofantazjowanie na temat kolejnej części historii o Białym Wilku, czego wynikiem jest tekst naszego redakcyjnego kolegi Łukasza, który twierdzi, że Wiedźmin 4 to najprostszy z najtrudniejszych sposobów, by CD Projekt RED wróciło do łask graczy.

Źródło: CD Projekt RED

Przeczytaj również o naszych oczekiwaniach względem nowego Wiedźmina: