Marka Fitbit dołączyła do rodziny Google. Szykują się zmiany?

Piszę dzisiaj, aby poinformować, że Fitbit stał się oficjalną częścią Google. To niesamowicie ekscytujący moment dla nas jako firmy i dla społeczności użytkowników Fitbit na całym świecie – ogłosił James Park – CEO, prezes i współzałożyciel amerykańskiej marki, sygnującej znane na całym świecie smartwatche i opaski. Co niesie za sobą ta zmiana? I przede wszystkim, jak wpłynie na komfort użytkowania ubieralnych urządzeń spod szyldu Fitbit? Sprawdźmy to.

Fitbit – marka, która wprawia w ruch 

Twórcy Fitbit podkreślają, że założeniem marki od początku było to, aby wszyscy na świecie byli po prostu… zdrowsi. Tak było ponad 13 lat temu, kiedy amerykańska firma dopiero raczkowała i tak jest dziś, gdy ma na swoim koncie sprzedanych ponad 120 milionów urządzeń w ponad 100 krajach, ciesząc się przy tym niesamowitym uznaniem na całym świecie.

Fitbit to marka znana i doceniania również w Polsce. Jako jej podstawowe atuty wskazywane jest nieszablonowe podejście do tematu aktywności i zdrowia, genialne urządzenia, po brzegi wypełnione technologią, oraz ciężki do podrobienia styl. 

Poniżej znajdziecie recenzje wybranych zegarków niniejszego producenta:

fitbit charge 4

Trzeba też zaznaczyć, że marka Fitbit, oprócz dostarczania najnowszych rozwiązań poprzez swoje urządzenia wearables, charakteryzuje się także wyjątkowym podejściem do ekosystemu swoich użytkowników. Cyklicznie dostarcza im np. informacje na temat trendów w zdrowiu i sporcie. Dodatkowo poprzez liczne akcje edukacyjne i artykuły tematyczne motywuje do dbania o organizm i uświadamia o konieczności podejmowania mniejszych lub większych aktywności, mających wpływ na ich funkcjonowanie. Przykłady znajdziecie poniżej:

Fitbit staje się częścią Google – co to oznacza?

CEO firmy twierdzi, że dołączenie przez Fitbit do Google przyniesie wyłącznie pozytywne zmiany. Jednocześnie zaznacza też, że wiele cech marki, które poznali i pokochali jej użytkownicy pozostanie niezmienionych, dzięki czemu firma w nienaruszony sposób zachowa swój wyjątkowy charakter i autonomiczność.

Będziemy mogli szybciej wprowadzać innowacje, oferować więcej możliwości wyboru i tworzyć jeszcze lepsze produkty, aby sprostać potrzebom zdrowotnym(...). Dzięki dostępowi do niesamowitych zasobów, wiedzy i globalnej platformy Google możliwości są naprawdę nieograniczone.
James Park
CEO, prezes i współzałożyciel Fitbit

Prezes Fitbit podkreśla również, że najważniejszym założeniem marki pozostanie pozytywny wpływ na zdrowie i samopoczucie jej użytkowników. Dodał także, że wszystkie zaproponowane we współpracy z Google rozwiązania mają być kompatybilne zarówno z systemem Android, jak i iOS.

fitbit aktywność smartband

Co na to Google?

Najważniejszą informacją zdaje się jednak być fakt, że Google nadal będzie zezwalać użytkownikom Fitbit na łączenie się z tzw. usługami stron trzecich. Znaczy to mniej więcej tyle, że będąc posiadaczem smartwatcha lub opaski Fitbit, nadal będziemy mogli łączyć swoje ulubione aplikacje i programy zdrowotne z dotychczasowym kontem Fitbit. 

Co więcej, gigant z Mountain View zaznaczył też, że nadal ma zamiar chronić prywatność użytkowników Fitbit i podjął w tym zakresie szereg wiążących zobowiązań oraz oświadczeń, m.in. o tym, że dane dotyczące zdrowia i samopoczucia użytkowników Fitbit nie będą wykorzystywane w reklamach Google i będą całkowicie oddzielnie przechowywane, a tym samym chronione.

Polecane smartwatche i opaski Fitbit 

Sięgnij po wszystkie urządzenia wearables dostępne w x-kom

Źródło: blog.fitbit.com/opracowanie własne