Testy odbyły się zarówno bez premierowej aktualizacji, jak i po patchu Day 1. Twórcy bowiem udostępnili recenzentom łatkę na ponad tydzień przed faktycznym debiutem, dzięki czemu mogłem sprawdzić optymalizację gry po poprawkach.
I okazało się, że jest… jeszcze lepiej! Płynność gry po premierowym patchu dość istotnie poprawiła się i niezłą optymalizację jestem w stanie ocenić na (bardzo) dobrą (przynajmniej na pierwszej mapie, bo tylko jej fragmenty miałem okazję zwiedzić).
Najbardziej wymagające ustawienia grafiki w Kingdom Come 2
Kingdom Come: Deliverance 2 ma solidny zestaw opcji graficznych. Poza rozdzielczością na wydajność najmocniej przekładają się (w kolejności od najbardziej do najmniej):
- Szczegółowość roślinności
- Cienie (zwłaszcza doświadczalny poziom jakości i podczas rozgrywki nocą)
- Szczegółowość efektów wolumetrycznych (głównie doświadczalny poziom jakości)
- Jakość przedmiotu
- Oświetlenie globalne
- Jakość cieniowania
Reszta opcji graficznych w Kingdom Come: Deliverance II ma już znacznie bardziej skromny, marginalny, a niekiedy nawet zerowy wpływ na fps.
Ustawienia grafiki (obrazu)
Rozdzielczość (Resolution)
Rozdzielczość to podstawowa opcja, jaką znajdziesz w ustawieniach grafiki lub obrazu i odpowiada ona drastycznie za jakość tego, co widzisz na ekranie swojego monitora lub telewizora. Kluczowe jest to, by zachować ją natywną. Każde bowiem obniżenie wiąże się ze sporą utratą szczegółowości i ostrości obrazu.
Dzisiaj w dobie (inteligentnych) technik skalowania ruszanie tej opcji nie ma jakiegokolwiek sensu. Lepiej aktywować DLSS lub FSR.
To, co cieszy, to pełna obsługa formatu 21:9 w monitorach ultrapanoramicznych, co nie jest nadal standardem w nowoczesnych grach AAA. Nawet w tych, w których producenci się tym chwalą, po czym okazuje się, że tylko pasów nie masz w bezpośredniej rozgrywce, ale na przerywnikach filmowych już tak.
Wartość fps jest dość stabilna niezależnie od lokacji, co jest zasługą dobrej optymalizacji, ale im więcej NPC-ów w danym miejscu, tym większe ryzyko wahań płynności na słabszych procesorach, co też widać na wykresach w rozdzielczości 1080p, gdzie CPU ma większe znaczenie.