Jaka karta graficzna do Cyberpunk 2077? Sprawdź nasze testy RTX-ów 3000

To już dziś. Dzień, na który wielu graczy czekało od blisko ośmiu lat. Premiera Cyberpunk 2077 jest już faktem, ostatnie szlabany uniemożliwiające wjazd do Night City zostały zdjęte. Zanim zaczniecie tworzyć swojego (lub swoją) V, mamy dla Was garść informacji o tym, jak wybrane karty graficzne GeForce RTX radzą sobie w starciu z nową superprodukcją CD Projekt RED. Na dzień premiery udało nam się przetestować RTX-y: 3090, 3080, 3070, 3060 Ti.

Cyberpunk 2077: platforma testowa

Oprócz wspomnianych już kart graficznych, którymi żonglowaliśmy, do testów Cyberpunk 2077 wykorzystaliśmy następujące komponenty:


Test kart graficznych GeForce RTX 3000 w Cyberpunk 2077 – maksymalne ustawienia graficzne w rozdzielczości 1440p

Zaczynamy z grubej rury, bezkompromisowo, od najwyższych ustawień graficznych dla rozdzielczości Full HD. Tym samym na nastawach „ultra”, przy wymaksowanym ray-tracingu i zbalansowanym DLSS najmocniejszemu z zestawienia RTX 3090 udało się uzyskać średnią klatek na sekundę w wysokości niecałych 84.

W przypadku modelu 3080 mamy już kilkanaście fps-ów mniej, przy czym wciąż jest to wartość powyżej 60 (konkretnie – 68,7). Z RTX 3070 możemy liczyć na osiągi rzędu 55, a z RTX 3060 Ti – 47 klatek na sekundę. Warto przy tym zwrócić uwagę, że w ostatnim modelu przy najwyższych nastawach graficznych nie zanotowaliśmy spadków poniżej 30 fps.

Cyberpunk 2077 1440p ultra, ray-tracing max, dlss zbalansowany

Cyberpunk 2077 i GeForce RTX serii 3000 – ustawienia ultra z wyłączonym DLSS

Okazuje się, że z wyłączonym DLSS (Deep Learning Super Sampling) wydajność drastycznie spada, co widać na poniższych wykresach:

Cyberpunk 2077 1440p ultra, ray-tracing max, dlss off

RTX-y 3000 a Cyberpunk 2077 w rozdzielczości 1440p: wyłączony ray-tracing

Pozostajemy przy ustawieniach ultra, ustawiamy DLSS na zbalansowany i sprawdzamy, ile fps-ów uda się zaoszczędzić przy wyłączonym ray-tracingu. Wyniki raczej nikogo dziwić nie powinny, chociaż tych, którzy ponad warstwę wizualną cenią sobie wydajność, z pewnością ucieszą.

Cyberpunk 2077 1440p ultra, ray-tracing off, dlss zbalansowany

Wyłączony ray-tracing i DLSS

Tutaj już tak kolorowo, jak w poprzednim przypadku, nie jest, co nie oznacza, że jest źle. Wręcz przeciwnie, tylko najsłabszemu ze stawki GeForce TX 3060 Ti nie udało się uzyskać więcej niż 60 klatek na sekundę.

Cyberpunk 2077 1440p ultra, ray-tracing off, dlss off

Jaka karta do Cyberpunk 2077 przy rozdzielczości Full HD i maksymalnych ustawieniach graficznych?

Zjeżdżamy piętro w dół z rozdziałką i kontynuujemy testowanie RTX-ów 3000. Przy Full HD, włączonym ray-tracingu i zbalansowanym DLSS każda z prezentowanych kart graficznych osiąga średni pułap na wysokości co najmniej 60 klatek na sekundę.

Cyberpunk 2077 1080p ultra, ray-tracing max, dlss off

Wyłączamy DLSS

Analogicznie do przypadku z rozdzielczością 1440p, tutaj także wydajność spada mocno po wyłączeniu technologii DLSS. Nawet najmocniejszy model, czyli GeForce RTX 3090, nie jest w stanie wygenerować średniej fps-ów na poziomie 60.

Cyberpunk 2077 1080p ultra, ray-tracing max, dlss off

Cyberpunk 2077 w Full HD, na ustawieniach ultra, z wyłączonym ray-tracingiem – test kart graficznych

Wyłączenie śledzenia promieni w czasie rzeczywistym pozwala na podbicie wydajności o kilkadziesiąt klatek na sekundę.

Cyberpunk 2077 1080p ultra, ray-tracing off, dlss zbalansowany

Rozdzielczość 1080p, wyłączony ray-tracing i DLSS

Na koniec zostawiamy zestawienie, które od poprzedniego różni się wyłącznie wyłączeniem DLSS.

Cyberpunk 2077 1080p ultra, ray-tracing max, dlss off