Monitor wyświetla każdą klatkę w równych odstępach czasu. Przy 60 Hz jest to 1 obraz co 16,66 ms. W przypadku GPU… nie ma żadnej zasady. Jeżeli generuje w danym momencie, dajmy na to 60 kl./s – może być tak, że przez połowę tego czasu wygeneruje np. 20 klatek, a w drugiej połowie pozostałe. Oznacza to, że w okresie 16,66 ms mogą zostać wygenerowane np. 2 obrazy, monitor się odświeży, a w ciągu kolejnych 16,66 ms nie zostanie wygenerowany żaden nowy obraz – w związku z czym obraz na ekranie się nie zmieni.
Wiem, że stary temat ale czy to znaczy, że jeśli kupię monitor 240 MHz to muszę mieć powyżej tej liczby FPS ?
Przy wykorzystaniu obecnych technik VRR, Twój monitor będzie wyświetlał płynnie do 240 fps (przy 240 Hz). Jednak żadna gra nie ma jednostajnych fps i mogą zdarzyć się mikroskopijne spadki, które zakłócą rozgrywkę — dlatego najlepiej mieć więcej fps niż Hz w standardowym monitorze. Przy aktywnym VRR (FreeSync lub Gsync) te spadki będą dużo mniej widoczne.